تاریخ : 1395,چهارشنبه 05 آبان18:30
کد خبر : 50166 - سرویس خبری : اخبار

گزارش نشست شورای عالی انجمن های جانبازان با معاون حقوقی بنیاد


گزارش نشست شورای عالی انجمن های جانبازان با معاون حقوقی بنیاد

نشست"شورای عالی انجمن های جانبازان" با حضور معاون و مدیران کل معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

فاش نیوز - نشست"شورای عالی انجمن های جانبازان" با حضور معاون و مدیران کل معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش فاش نیوز، در ابتدا این نشست که روز شنبه برگزار شد، رئیس شورا به معرفی اعضای پرداخت و برآمادگی شورا برای همکاری کارشناسی با معاونت حقوقی بنیاد تاکید کرد، سپس یوسف مجتهد به عنوان معاون حقوقی شورا موضوعات مرتبط به حوزه حقوقی بنیاد را به شکل مشروح توضیح داد.
مجتهد گفت: معاونت حقوقی بنیاد به عنوان یک حوزه ای که ارتباط مستقیم با مجلس و دولت دارد باید حداکثری توان کارشناسی خود برای پیگیری و  رفع مشکلات حقوقی ایثارگران را بکار گیرد که تاکنون متاسفانه در این بخش ضعیف عمل نموده و بجای دفاع از مسائل حقوقی ایثارگران به شکل دیگری عمل کرده است.

وی افزود: انتظار می رود اولویت در انجام امور سلامت، عدالت  و سرعت باشد. جلوگیری از کاغذ بازی و فرایند های طولانی اداری، حمایت های درست و به موقع قضایی از ایثارگران، جلوگیری از آرای خلاف قانون کمیسیون ماده 16، جلوگیری از موازی کاری و نا هماهنگ عمل کردن حوزه های بنیاد، توجیه عدم پیگیری مسائل با عنوان نداشتن منابع مالی، چرا که درخواست شورا تغییر روش ها می باشد که نیاز به منابع مالی ندارد. منابع مالی می بایست مدیریت شودند؛ شفاف سازی در انجام تمام فعالیت ها، انجام کار کارشناسی حقوقی و ارائه آن به ریاست عالی بنیاد از این معاونت مورد انتظار است.

دراین نشست موضوع پیگیری برنامه ششم توسعه توسط این معاونت بایدجدی گرفته شود. جلوگیری از ارائه آمار و ارقام اشتباه، اصلاح رویه ها درخصوص دفاع از قوانین از قییل مناسب سازی که حتی در ساختمان های بنیاد هم رعایت نمی شود، پیگیری امور تمامی ایثارگران بجای مقطعی و موردی پیگیری کردن مسائل، رفع اشکالات قانون جامع ایثارگران مثل حقوق حالت اشتغال و سهمیه دانشگاه ها، شفاف سازی در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری و.... از سوی معون حقوقی شورا مطرح شد.
 پس از آن عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد نیز ضمن پذیرش وجود برخی مشکلات مطروحه، آمادگی لازم برای همکاری با شورای عالی انجمن های جانبازان به منظور رفع موانع را اعلام و گزارشی از موارد مرتبط و اینکه در یک سال و هفت ماه مسئولیت خود تلاش زیادی برای اصلاح رویه ها انجام داده اند ارائه کرد و نهایتاً قول داد که نسبت به رفع دغدغه های بجای شورای عالی و جبران ضعف ها اقدام نماید.
         در پایان مصوب شد حداکثر ظرف دو روز آینده نسخه نهایی قانون جامع ایثارگران پس از اعمال اصلاحات مورد نظر بنیاد، برای اعلام نظر کارشناسی در اختیار"شورای عالی انجمن های جانبازان"  قرار گیرد.


کد خبرنگار : 23