تاریخ : 1395,دوشنبه 10 آبان15:30
کد خبر : 50196 - سرویس خبری : اخبار

صریح و دلسوزانه خطاب به "مسئولان بنیادشهید"


صریح و دلسوزانه خطاب به

طی چند سال اخیر شایعات متعدد و گوناگونی درباره تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، رابطه سلطان شکر با بنیاد، روابط فردی موسوم به «عباس کوتوله» با شرکت های شاهد، اختلاس و فساد در بانک و بیمه دی، کوتاهی در تصویب قوانین مرتبط با ایثارگران

حسین زاده


حسین زاده - صریح و دلسوزانه با «رگ غیرت مسئولان بنیاد شهید» آبرو و اعتماد ایثارگران کیلویی چند

بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی چند سالی می شود که غرق در شایعات عجیب و غریبی است؛ شایعاتی که هر کدام به تنهایی برای مضمحل کردن پایه های اعتماد افکار عمومی به هر یک از نهادهای کشور کفایت می کند! بدون تردید اگر تا امروز همچنان رشته پیوند و اعتماد افکار عمومی ایثارگران با بنیاد شهید گسسته نشده، به برکت نام مقدس شهدا و احیانا خدمات غیر قابل انکاری است که طی سال های اخیر مشاهده شده و توانسته گسست کامل اعتماد را به تاخیر اندازد.
طی چند سال اخیر شایعات متعدد و گوناگونی درباره تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، رابطه سلطان شکر با بنیاد، روابط فردی موسوم به «عباس کوتوله» با شرکت های شاهد، اختلاس و فساد در بانک و بیمه دی، کوتاهی در تصویب قوانین مرتبط با ایثارگران و ... شنیده شده اما متاسفانه تا کنون پاسخ درخوری از سوی مسئولان بنیاد شهید به این شایعات و زمزمه های تایید نشده، به گوش احدی نرسیده است.
مسئولان بنیاد شهید طی این مدت به دلایلی نامعلوم و سوال برانگیز، صرفا سیاست سکوت و لاپوشانی درباره فهرست بلند بالای شایعات اثبات نشده را برگزیده اند. انگار که اساسا دغدغه افکار عمومی جامعه ایثارگری و اعتماد و آبروی این قشر شریف در اولویت هایشان جایی ندارد!
پر واضح است که بمباران هر روزه جامعه ایثارگری با خیل شایعات و اتهامات بزرگ به موازات سکوت سوال برانگیز مسئولان بنیاد، ضربه ای مهلک به جامعه ایثارگری کشور محسوب می شود.
تداوم این وضعیت بهترین فرصت سازی برای معاندان انقلاب و دشمنان قسم خورده فرهنگ ایثار و شهادت است.

گناه ایثارگران چیست که هر روز باید شایعات و اتهامات ریز و درشت درباره نهاد خدمت رسان خود را بشنوند و هیچ پاسخی هم از مقامات مسئول دریافت نکنند؟! شریف ترین قشر ملت ایران شکایت خود را از طعنه ها و کنایه های دردناکی که هر روز به خاطر ندانم کاری مسئولان می شود، به کجا باید ببرد؟! آیا تاکنون به فرزندان شهدا و جانبازان اندیشیده اید که هر روز در مدرسه و دانشگاه و محل کار چگونه باید سر بلند کنند و جواب اتهامات وارده به بنیاد شهید را بدهند؟! آیا می دانید فشار سنگین وارده به ایثارگران مظلوم در پی سکوت شما در برابر اتهامات چه تبعات فرهنگی و اجتماعی در پی خواهد داشت؟!
روشن است که سکوت در برابر اتهامات، ساده ترین و در عین حال بدترین و ابتدایی ترین سیاستی است که مسئولان بنیاد شهید می توانند در پیش بگیرند. مسئولان بنیاد اگر امروز به خود نیایند و رگ غیرت ایثارگری شان نجنبد، دیگر فرصتی باقی نخواهد ماند. ایثارگران مطالبه ساده و به حقی از بنیاد دارند که چیزی جز شفاف سازی و پاسخگویی نیست. اگر در زیر مجموعه های بنیاد فساد یا تخلفی روی داده نباید در برابر آن سکوت کرد، باید متخلف را معرفی و با او برخورد کرد و به اطلاع ایثارگران رساند. و اگر شایعات و اتهامات از اساس باطل و دروغ است، با سند و استدلال به صورت شفاف، مشت دروغگویان را باز کنید و مجال میدان داری را از آن ها بگیرید. این سکوت شما بستر را برای برخی رسانه های ناآگاه فراهم کرده که بر موج افکارعمومی سوارشوند وهدایت نادرست جامعه را با اطلاعات غلط که این سکوت هم برآن دامن میزند را داشته باشند.
مسئولان بنیاد شهید حداقل کاری که می توانند انجام دهند، دفاع از عملکرد خود در دوره جدید است. عجیب اینکه حتی از این اقدام بدیهی نیز استنکاف می کنند. صریح و دلسوزانه خطاب به رگ غیرت مسئولان می گوییم!

سکوت نه تنها پناهگاه خوبی در برابر هجوم اتهامات نیست، بلکه اساسا سکوت پناهگاه محسوب نمی شود! سکوت در این شرایط در حکم مهر تاییدی است بر شایعات و اتهامات! فتاملوا!

حسین زاده


کد خبرنگار : 23