تاریخ : 1395,دوشنبه 10 آبان15:28
کد خبر : 50204 - سرویس خبری : اخبار

نماینده سیرجان: باید کرامت"جانبازان"در جامعه حفظ شود


نماینده سیرجان: باید کرامت

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اخلاقی و ذاتی همه افراد است و باید با هنجار شکنی در جامعه برخورد قانونی شود.

 فاش نیوز، "شهباز حسن پور" نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اخلاقی و ذاتی همه افراد است و باید با هنجار شکنی در جامعه برخورد قانونی شود.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز از مجلس، "حسن پور" در گفتگویی اختصاصی با خبرنگارما با اشاره به نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم و جایگاه و اهمیت این وظیفه دینی خاطر نشان کرد: جانباز عزیزی که با عنوان امر به معروف در جیرفت اقدام کرده بود، مسلّماً از سر دلسوزی و صفای باطن بوده است که این اتفاق در یکی از ادارات آن شهرستان افتاده است.

نماینده سیرجان اضافه کرد: این پذیرفتنی نیست که خدایی نکرده موردی که مدنظر آحاد و اکثریت جامعه اسلامی نباشد، و باعث تألّم روحی و روانی این عزیزان شود، بدون برخورد عمومی رها شود.

وی یادآور شد: در دین مبین اسلام، انسان بالاترین جایگاه و شخصیت را دارد و خلیفة الله است، حال چه جانباز باشد چه غیر جانباز، باید احترام و شأن افراد در جامعه حفظ شود.

شهباز حسن پور ادامه داد: باید کرامت این عزیزان (جانبازان) در جامعه حفظ شود و مخصوصاً کسانی که برای نظام زحمت زیادی کشیده اند، باید از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: امیدوارم خبر ضرب و شتم جانباز عزیز صحّت نداشته باشد و بهتر است بعد از نظر کارشناسی افراد صالح در این مورد اظهار نظر شود، و من هنوز با دو طرف موضوع صحبت نکرده ام. اما مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی احترام همه این عزیزان به بهترین نحو ممکن نگاه داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که « مجلس با تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر از آنان حمایت قانونی کرده است، چه نظری دارید؟ » تصریح کرد: جدای از بحث قانون، حفظ جایگاه و شخصیت والای انسان ها در همه تکلیف شده است و ما باید نسبت به همنوعان خود با بهترین و زیباترین کلمات تعامل کنیم تا چه رسد که خدایی ناکرده عزیزی مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چون من در جریان جزئیات این حادثه نیستم، اما بر این باورم که باید از بروز چنین حوادثی که منجر به برخورد فیزیکی با آمران به معروف و ناهیان از منکر می شود، از طریق حمایت های قانونی جلوگیری شود


کد خبرنگار : 24