تاریخ : 1395,چهارشنبه 28 مهر17:54
کد خبر : 50218 - سرویس خبری : ورزشی

ورزش، عاملی برای انزوا زدایی و شادابی



خانواده ها، فرزندان دارای معلولیت خود را به انجام فعالیت های ورزشی تشویق کنند

ایلام - ایرنا - نایب رئیس هیات جانبازان و معلولان ایلام با بیان اینکه خانواده ها فرزندان دارای معلولیت خود را به انجام فعالیت های ورزشی تشویق کنند، گفت: با وجود اطلاع رسانی از طریق بهزیستی برخی خانواده ها هنوز مایل به حضور دختران معلول شان در عرصه ورزش نیستند.

 

صدیقه زرگوش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این قشر باید حقوق متعارف با توجه به شخصیت شان در جامعه داشته باشند که این موضوع کمی مغفول مانده و باید آنها را به جایگاه اصلی شان باز گردانیم.

وی افزود: در حال حاضر 14 ورزشکار جانباز و معلول زن در رشته های مختلف فعالیت دارند که عناوین قهرمانی و مدال های رنگارنگی هم کسب کرده اند که وجود چنین زنان جانباز و معلول ورزشکاری این وظیفه را بر ما مکلف می کند که بهترین خدمات را به آنها ارائه کنیم.

زرگوش ادامه داد: از این تعداد ورزشکار، هشت نفر در رشته تیراندازی با تفنگ بادی و تپانچه در کلاس ایستاده و نشسته، 6 نفر در رشته تنیس روی میز و 2 نفر نیز در رشته بدمینتون فعالیت ورزشی دارند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح و استفاده از امکانات موجود و همدلی اعضای هیات باعث پیشرفت ورزش جانبازان و معلولان می شود، گفت: توسعه ورزش قهرمانی برای جانبازان و معلولان لازم است.

به گفته وی، امروزه جایگاه معلولان جسمی و جانبازان از گوشه نشینی به افتخارآفرینی تبدیل شده و باید در این راستا اولویت بر روی حفظ سلامت و شادابی باشد.
زرگوش تاکید کرد: اگر ورزش برای دیگران لازم است اما برای معلولان جسمی واجب است چرا که این افراد بدلیل شرایط خاص خود کم تحرک هستند و کمتر می توانند در میادین اجتماعی حاضر شوند و تنها دغدغه آنان، مورد توجه قرار گرفتن است.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان، شاهد حضور جانبازان و معلولان در سالن های ورزشی باشیم و بتوانیم با استفاده از مربیان مجرب زمینه حضور آنها را در میادین ملی و فرا ملی فراهم کنیم.
وی یادآور شد: یک دوره مسابقات برای معلولان در رشته های تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ بادی و تپانچه در بخش بانوان معلول و جانباز برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند.
نفرات برتر در رشته تیراندازی فاطمه غفوری زاده، مهربانو عسگری و رباب ناصریان و در رشته تنیس روی میز نسرین میرزایی، خدیجه انوری و زهرا فارغی بودند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی