تاریخ : 1395,شنبه 08 آبان14:30
کد خبر : 50236 - سرویس خبری : اخبار

سرنوشت قانون جامع از زبان رئیس فراکسیون ایثارگران


سرنوشت قانون جامع از زبان رئیس فراکسیون ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی طرح دوفوریتی دائمی شدن قانون جامع ایثارگران در جلسه آینده مجلس خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی طرح دوفوریتی دائمی شدن قانون جامع ایثارگران در جلسه آینده مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی با اشاره به نقش و اهمیت قانون ایثارگران در کشور اظهار داشت: به دنبال حذف مواد مریوط به ایثارگران در لایحه احکام دائمی، در نشستی که فراکسیون ایثارگران و شاهد با رئیس مجلس و بنیاد شهید برگزار کرد قرار شد تا جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به یک قانون دائمی تبدیل کنیم.

وی گفت: عمرقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تا 50 روز دیگر به پایان می رسد و علاوه بر اینکه باید دائمی شود ملحقات آن نیز در فرصتی دیگر باید مورد بحث بررسی قرار گیرد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خاطرنشان کرد: این قانون اگر دائمی شدن آن در جلسه علنی هفته گذشته تصویب نمی شد، جامعه هدف با مشکلات مختلفی مواجه می شد.

وی ادامه داد: اختصاص 20 درصد از سهمیه دانشگاه ها (ماده 71) ،استفاده از مراکز فرهنگی تفریحی هنری و ورزشی با 50 درصد تخفیف، کمک  هزینه به فرزندان شاهد، تامین هزینه صد درصد جانبازان بالای 25 درصد به بالا از جمله تسهیلات قید شده در قانون است.

وی یادآور شد: حمایت قضایی از جانبازان و ایثارگران، اعطای سهمیه از محل کانون های سر دفتران، مرخصی های استحقاقی آزادگان، طرح حالت اشتغال، تسهیلات اشتغال، بحث خودروی جانبازان، ایجاد بانک اطلاعاتی، استخدام فرزندان جانبازان و ایثارگران، استفاده همسران شاهد از خدمت سنواتی و کاهش مالیات کار فرمایانی که از جانبازان استفاده می کنند نیز از جمله مواردی است که در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران لحاظ شده است.

حجت الاسلام نوروزی معافیت فرزندان شهدا از خدمت عمومی و استفاده از سهمیه حج و بیمه عمر را از جمله سهمیه های قید شده در قانون ذکر کرد و افزود: اگر دائمی شدن این قانون تصویب نمی شد، همه این سهمیه ها در معرض خطر واقع می شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: انشاءالله با یک طرح دو فوریتی در روز یکشنبه بقیه مسائلی که از لایحه احکام دائمی عقب مانده است را به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهیم رساند.

وی گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه هم تلاش برای این است که تمامی این مواد و آنچه که در برنامه پنجم توسعه بوده است را بگنجانیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کسانی که برای اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی جنگیده و یا شهید شده اند، اما دارای تابعیت ایرانی نبوده اند، در صورتی که همسر و فرزندان آنها درخواست تابعیت ایرانی را داشته باشند، پس از بررسی درخواست آنها اقدام خواهد شد.

وی موظف نمودن دولت در تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان و شهدا که به مدت 5 سال در ادارات دولتی مشغول به کار هستند را از جمله موارد درخواست شده از سوی جامعه هدف در مجلس عنوان کرد.

رئیس فراکسیون ایثارگران اظهار داشت: بر اساس قانون بنیاد شهید موظف است هزینه فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان شهدا را که دارای بیماری صعب العلاج هستند پرداخت کند.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: بنیاد شهید مکلف است برای فرزندان شهید و جانباز فاقد شغل، اشتغال ایجاد کند.

وی توجه به موضوع مسکن و تسهیلات مرتبط با آن برای ایثارگران را یکی دیگر از تسهیلات مذکور در قانون جامع ایثارگران ذکر کرد و افزود: احکام مربوط به نوه های شهید و برخی دیگر از موارد در طرح دوفوریتی مورد توجه نمایندگان ایثارگر برای طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: موارد مربوط به رزمندگان معسر و زیر 25 درصد نیز در لایحه برنامه ششم توسعه کشور گنجانده خواهد شد.

وی در خصوص نشست فراکسیون ایثارگران مجلس با مهندس زنگنه، وزیر نفت یادآور شد: تذکرهای خاص داده شد و این موارد در صحن علنی مجلس مطرح شد.


کد خبرنگار : 18