تاریخ : 1395,دوشنبه 10 آبان15:02
کد خبر : 50262 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

دریافت تسهیلات ازبنیاد، سرابی فریبنده



محسن ناطق

محسن ناطق - مجلس قوانین لازم را ضمن تامین اعتبارات تصویب و ابلاغ میکند اما در بنیاد آیین نامه اجرایی قوانین طوری تنظیم میشوند که ایثارگران برای دریافت تسهیلات با مشکلات و موانع برخورد میکنند که نتیجه تحقیق و تفحص میتوانست گوشه ای از ظلم و ستم به ایثارگران را در اجتماع منعکس کند. اما نمایندگان مجلس و قوه قضاییه در مقابل اعلام نتیجه تحقیق و تفحص مرتکب ظلمی مضاعف به ایثارگران و مردم شدند.
نمایندگان مجلس پس از تصویب قوانین ایثارگران درحالیکه هیچگونه نظارتی بر نحوه اجرای قوانین و هزینه های انجام شده ندارند بنابراین ایثارگران بهانه لازم و کافی برای تخصیص اعتبارات چهارده رقمی از بیت المال بعلاوه سودها و درآمدهای کلان از سرمایه های متعلق به ایثارگران هستند که در بدترین شرایط شان و منزلت و احترام اجتماعی با سیلی صورت خودشان را سرخ میکنند. تفاوت را میتوان از میزان بودجه و خدمت به آسیب دیده های تحت پوشش سازمان بهزیستی نسبت به بنیاد مقایسه کرد.
ظلم به ایثارگران فقط مادی نبوده یعنی بهانه کمبود بودجه و بار مالی با رشد اقتصادی دولتی بالای 5 درصد بطور کلی منتفی است بلکه عملکرد تعدادی از مسئولان ارشد در امور فرهنگی و پرورشی کشور بویژه در ارتباط با جوانان و خلع آنها از پستهای حساس کشور معرف شکست فرهنگی و پرورشی بین مردم و جوانان است. بسیاری از سیاستمداران کشور سوالی را مطرح کردند که چرا در وضعیت اقتصادی نابسامان مسئولان فرهنگی و پرورشی خلع میشوند؟ لذا این اقدام فقدان هرگونه مشکل اقتصادی را با رشد بالای 5 درصد اثبات کرده و از ابعاد مشکلات اقتصادی مردم قابل توجه دانستند.
در این وضعیت نیاز به حمله نظامی استکبار نیز منتفی میباشد، زیرا آلودگی هوا و مشکلات اقتصادی و درمانی مردم قتل عام جاده ها و موارد دیگر کافیست تا چند برابر تلفات حمله نظامی،ازملت قتل عام شوند.


کد خبرنگار : 20