تاریخ : 1395,سه شنبه 11 آبان17:09
کد خبر : 50305 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

تفسیر به رای در ماده 60 قانون جامع ایثارگران



تفسیر به رای ماده 60 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موجب تضییع حق قانونی برخی از جانبازان و ایثارگران شده است.

علی اکبر محمدیان - تفسیر به رای ماده 60 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موجب تضییع حق قانونی برخی از جانبازان و ایثارگران شده است.

 در ماده ٦٠ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ١٣٩١/١٠/٢ آمده است:جانبازان و آزادگانی که قبل از "تصویب این قانون" در خدمت دستگاه بوده و ...
کارشناسان کمیسیون ماده ١٦ منظور ازکلمه "این قانون"  را  "قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی" با تاریخ تصویب ١٣٧٤/٣/١ می دانند.

بنده در سال ١٣٧٨ مشغول به خدمت شدم، و اینک با استفاده از ماده ٦٠، قصد اعاده به خدمت را دارم، اما با این تفسیر به رأی و غلط ، این امکان میسر نیست!!

بنظر من این تفسیر و برداشت غلط است، زیرا در متن ماده ٦٠ آمده است: " دستگاه های موضوع ماده ٢ این قانون مکلفند ..."، یعنی نام دستگاه های مکلف و مشمول این قانون در ماده ٢ آن قید و ذکر شده است.
در حالیکه لیست سازمان های مشمول قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی، در ماده ٣ آن قید شده است! و این مغایرت در شماره ماده قانونی دستگاه های مکلف، دلیل تفسیر و برداشت غلط می باشد.
 متاسفانه این تفسیر به رای به تضییع حق مسلم جانبازان و ایثارگران منجر شده است و زندگی آنهارا متلاشی می کند، بدون آنکه مفسرین ناآگاه و مسببین آن متوجه شوند.


کد خبرنگار : 20