تاریخ : 1395,یکشنبه 23 آبان15:22
کد خبر : 50464 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

در سند راهبردی، رزمندگان معسر را دریابید


در سند راهبردی، رزمندگان معسر را دریابید

پس ازگذشت 28 سال از دفاع مقدس، فداکاری و از خودگذشتگی های رزمندگان برای همگان به اثبات رسیده است اما حتی یک کارت شناسایی برای اثبات اینکه در جبهه ها بوده اند صادر نشده است.

سید حسین محمدی

سید حسین محمدی -  پس ازگذشت 28 سال از دفاع مقدس، فداکاری و ازخود گذشتگی های رزمندگان برهمگان به اثبات رسیده  اما حتی یک کارت شناسایی برای اثبات اینکه در جبهه ها بوده اند صادر نشده است.

پس ازگذشت 28 سال از دفاع مقدس و به فراموشی سپردن ستارگان درخشان آن که رزمندگان هستند و فداکاری، ازخودگذشتگی و رشادت های این عزیزان که بر همگان به اثبات رسیده است معسر خواندن این عزیزان و نداشتن حتی یک کارت شناسایی برای اثبات اینکه درجبهه ها بوده اند،جای تأمل دارد.

صحبت از آمار این عزیزان و بار مالی آن می شود، در حالی که معلوم است هیچ اعتقادی به کار این عزیزان ندارند؛ درصورتی که بعد ازجانباز و اسیر و شهید شدن همسنگران، بارسنگین فراق عزیزان و ادامه دفاع مقدس بر دوش این عزیزان بوده است و دچار انواع بیماری های روحی وروانی وجسمی شده اند. 

اگر این عزیزان نبودند، خدا می داند که چه می شد، اما همسنگران رزمنده هوشیار باشید! اگر مواد28 و51 و56 وبند47 برنامه ششم توسعه شامل حال رزمندگان نشود، سند راهبردی رزمندگان، سندی بی محتواست و هیچ کاربردی برای عزیزان رزمنده نخواهد داشت.
اطلاع واثق داریم که تااین لحظه موارد بیان شده در سند راهبردی لحاظ نشده است و مواردی غیرکاربردی و بزک شده درآن هست که هیچ کاربردی برای رزمندگان ندارد و زمان بر می باشد.
سند راهبردی زمانی ارزشمند است که نسبت به قانون خدمات رسانی به ایثارگران عادلانه باشد و مواردی مثل  28 و51 و56  درقانون خدمات رسانی به ایثارگران شامل حال رزمندگان نیز بشود.

به گفته رهبر معظم و فرزانه انقلاب، یکی از شاخصه های مهم قوانین، عدالت و رفع تبعیض درآن است و غیر از این هیچگونه ارزش و کاربردی ندارد.
باید گفت یکی از بندهای مهم در برنامه ششم توسعه که رهبر معظم و فرزانه انقلاب بر اجرای آن تاکیددارند، بند47 است که در راستای عدالت و رفع تبعیض است و این بند باید شامل حال رزمندگان نیز بشود.