تاریخ : 1395,چهارشنبه 26 آبان13:07
کد خبر : 50526 - سرویس خبری : اخبار

شهیدی:تلاش برای پیشرفت جامعه اسلامی نوعی ایثارگری است



نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: مجاهدت و ایثارگری فقط منحصر به جبهه‌های جنگ نیست و هرکسی که در راه پیشرفت جامعه اسلامی تلاش کند ایثارگر و مجاهد است.
تلاش برای پیشرفت جامعه اسلامی نوعی ایثارگری و مجاهدت است
 

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در یکصد و پنجاه و سومین نشست شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران که در ساختمان مرکزی وزارت نیرو با حضور مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو برگزار شد، ضمن تقدیر از توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه و ادارات، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از عملکرد و اقدامات وزارت نیرو به ویژه در خصوص استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر به رغم تمام مشکلات قدردانی می‌کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثارگری و مجاهدت باید در جامعه رواج پیدا کند، تصریح کرد: مجاهدت و ایثارگری فقط منحصر به جبهه‌های جنگ نیست و هرکسی که در راه پیشرفت جامعه تلاش کند ایثارگر و مجاهد است. اینکه مسئولان در وزارت نیرو و تمامی کارکنان این وزارت خانه در نقاط مختلف کشور برای تامین آب و برق تلاش دارند و از این عرصه ها در شرایط سخت حفاظت و حراست می‌کنند، در واقع نوعی ایثارگری است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نقش وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 500 نفر از شهدای جنگ مربوط به کارکنان و مسئولان وزارت نیرو هستند و امروز نیز شاهد آن هستیم که حدود 25 درصد از کارکنان این مجموعه از جامعه ایثارگری هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه سابقه عملکرد مسئولین و کارکنان وزارت نیرو، نشان دهنده علاقه مندی آنان به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: این وزارت خانه همواره کمال همکاری را در خصوص امور مربوط به ایثارگران در مباحث قانونی و در موضوعات مرتبط با بنیاد داشته است.
 وی ادامه داد: این وزارت خانه در جریان ساماندهی گلزار شهدا همکاری و تعامل بسیاری خوبی با بنیاد داشته و دارد که تمامی این اقدامات، شایسته تقدیر و تجلیل است.
معاون رییس جمهوری اضافه کرد: مراسم اربعین و راهیان کربلا اکنون جزء برنامه های بی نظیر تلقی می شود و در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه اربعین حسینی، 15 موکب در مرزهای ایران و عراق و استان های ایلام و خوزستان و در شهرهای این منطقه به ویژه مهران و شلمچه دائر کرده است تا به زائران حرم سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: وظیفه امروز ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین مشاورین وزرا در امور ایثارگران دقیقاً بر همان مسیری تعریف می‌شود که در کربلا دنبال شد. همگی باید به پیروی از مکتب حسینی عمل کرده و فرهنگی که شهدا، جانبازان و آزادگان در دفاع مقدس آغاز کردند را زنده نگاه داشته و در جامعه ترویج دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی طی سالهای بعد از انقلاب اسلامی، اعلام کرد: اگر جمهوری اسلامی به رغم تمامی مشکلات بعد از جنگ تحمیلی همچنان بر حرکت خود ادامه می‌دهد، مربوط به همان مکتب عاشورایی و اربعین امام حسین(ع) و راه حضرت زینب (س) است و اکنون وظیفه هرکسی است تا در جهت حفظ این فرهنگ قدم بردارد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: همه مسئولان و مردم باید از طرق مختلف در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت را رواج بدهند؛ چراکه ترویج این فرهنگ موجب رشد و توسعه جامعه و در نهایت ارتقای نظام جمهوری اسلامی می‌شود.