تاریخ : 1395,سه شنبه 02 آذر13:17
کد خبر : 50593 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

پیشنهاد درباره لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران



تاج محمد شورابی - نمایندگان محترم و محبوب مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم فراکسیون ایثارگران.

با سلام و آرزوی موفقیت برای رهبر معظم انقلاب، رؤسای محترم سه قوه، اعضای محترم مجلس شورای اسلامی، دولت اسلامی تدبیر و امید، نیروهای مسلح و همه دلسوزان نظام اسلامی.

احتراما با توجه به اتمام مهلت قانونی لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران، جهت تسریع در رفع مشکلات، سه روش پیشنهاد میگردد و الباقی را ماه های دیگر میتوان به صورت الحاقیه اصلاح کرد.

روش اول:1- در بند "و" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بعداز حداقل کلمه " بیست و پنج (25%)" حذف و کلمه " پنجاه(50%)" جایگزین میگردد و پس از اصلاح: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همراه با الحاقیه ها ،اصلاحات و قوانینی که به نفع ایثارگران می باشد و احکام و قوانین برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مرتبط با ایثارگران به همراه اصلاحات، الحاقیه ها و قوانینی که به نفع ایثارگران می باشد برای برنامه ششم تمدید میگردد.

روش دوم: 1- در بند "ب" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بعد از کلمه شاغل کلمه" غیر شاغل و رایگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهده بنیاد شهید میباشد "اضافه و الباقی حذف میگردد 2-در بند "و" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بعداز حداقل کلمه " بیست و پنج (25%)" حذف و کلمه " پنجاه(50%)" جایگزین میگردد. 3- در بند "ز" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی کلمه " پنجاه درصد(50%)" حذف و "بیست و پنج درصد(25%)" جایگزین میگردد. 4- در بند "ط" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران کلمه " با سه ماه جبهه بسیجی" به بعد از کلمه"معسر" اضافه میگردد. 5- در صورت عدم تکمیل سهمیه استخدام و کنکور در دانشگاه ها به جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان زیر شش ماه جبهه و خانواده های آنان تعلق می یابد. پس از اصلاح موارد فوق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همراه با الحاقیه ها ، اصلاحات و قوانینی که به نفع ایثارگران می باشد و احکام و قوانین برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مرتبط با ایثارگران به همراه اصلاحات، الحاقیه ها و قوانینی که به نفع ایثارگران می باشد برای برنامه ششم توسعه تمدید میگردد.

روش سوم:پیش نویس اصلاحی لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای برنامه ششم توسعه تمدید میگردد.

* مشاور مدرسه


کد خبرنگار : 17