تاریخ : 1395,پنجشنبه 04 آذر18:32
کد خبر : 50676 - سرویس خبری : استان ها

اعزام نخستین گروه زائران یزدی به عتبات عالیات پس از اربعین



اعزام نخستین گروه زائران یزدی به عتبات عالیات پس از اربعین

یزد - ایرنا - مدیرحج و زیارت استان یزد گفت: نخستین گروه زائران این استان بعد از اربعین حسینی روز گذشته از فرودگاه شهید صدوقی برای زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.

 

علی اصغر شریفی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این گروه شامل 120زائر درقالب سه کاروان برای زیارت عتبات عالیات عراق به بغداد اعزام شدند.

شریفی با بیان اینکه برای اعزام نیاز به پیش ثبت نام نیست ادامه داد: متقاضیان می توانند برای اعزام هوائی و زمینی به عتبات عالیات عراق با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سطح استان ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه اعزام زمینی نیز طبق روال معمول انجام خواهد شد تصریح کرد: هر هفته سه پرواز زائران عتبات عالیات عراق در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از فرودگاه شهید آیت الله صدوقی به بغداد و نجف و بالعکس انجام می شود.
شریفی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 25 هزار و 200 زائر اربعین حسینی (ع) که در سامانه سماح ثبت نام کردند همگی به کربلا اعزام شدند خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از 90درصد از زائران یزدی اربعین حسینی به کشور بازگشته اند.

 مدیر حج و زیارت استان خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست امسال 17هزار و 166 زائر در قالب 451 کاروان که 330 کاروان به صورت هوائی و 121 کاروان زمینی بود از این استان برای زیارت عتبات عالیات عراق اعزام شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است .

انتهای پیام /*