تاریخ : 1395,شنبه 06 آذر14:36
کد خبر : 50691 - سرویس خبری : اخبار

درخواست پزشک جانباز از وزارت بهداشت و درمان


درخواست پزشک جانباز از وزارت بهداشت و درمان

درخواست نامه پزشک جانباز از مسئولان ذیربط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره «طرح خدمت پزشکان در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت»

فاش نیوز -  درخواست نامه پزشک جانباز از مسئولان ذیربط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره «طرح خدمت پزشکان در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت»

بسمه تعالی

مسئول محترم

سلام علیکم؛

احتراماً به استحضار می رساند اینجانب، متخصص داخلی گوارش، شاغل در بیمارستان بقیه الله سپاه و میلاد تهران با 40 درصد جانبازی و کد .... و بیست ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشم.

حسب قوانین ابلاغی مصوب مجلس، کلیه پزشکان پس از فارغ التحصیلی باید در مناطق مجاز و مورد نیاز وزارت بهداشت خدمت نمایند. دوره خدمت 2سال می باشد که می تواند همزمان با خدمت سربازی باشد.

فرزند جانباز بالای 50درصد از طرح فوق معاف می باشد. فرزندان ذکور جانباز و ایثارگر به ازای هر 30درصد تلفیقی، یک نفر از سربازی معاف است. فرزندان ذکور می توانند خدمت سربازی و طرح پزشکی را در مراکز نظامی سپاه و ارتش و ناجا در تهران یا شهر محل سکونت والدین طی کنند.

حال با توجه به موارد فوق اگر فرد جانباز ذکر شده دو فرزند پسر داشته باشد، هر دو از سربازی معاف هستند ولی به فرزند دختری که مجبور به گذرانیدن طرح پزشکی است، امتیازی تعلق نمی گیرد.

با توجه به شرایط متفاوت و بعضاً ناامن شهرهای دور، عمدتاً فرزندان دختر را در مناطق ناامن و خطرناک دور از مرکز و خانواده به کار می گیرند که عواقب خطرناکی تا کنون در پی داشته است و این امر با سیاست های کلی نظام و تکریم ایثارگران و ایجاد تسهیلات پیش بینی شده در قوانین خدمات آموزشی مبنی بر انتقال دانشجویان به شهر محل سکونت خانواده مغایرت کامل دارد؛ لذا درخواست می شود در غالب طرح پیشنهادی دو فوریتی که بار مالی هم ندارد، وزارت بهداشت موظف شود:

1- فرزندان جانباز بالای 25درصد از طرح معاف شود.

2- متناسب با درصد جانبازی و ایثارگری تلفیقی از معافیت و کاهش زمان طرح بهره مند شوند.

3- فرزند دختر بتواند در مراکز آموزشی-پژوهشی و درمانی شهر محل سکونت والدین طرح خدمت را طی کند.

امضا محفوظ