تاریخ : 1395,سه شنبه 23 آذر16:22
کد خبر : 50867 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ایثارگران در نه توی لایحه بودجه 96


ایثارگران در نه توی لایحه بودجه 96

دولت یازدهم در لایحه بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف به پرداخت حقوق ماهیانه به جانبازان معسر و کمک هزینه پرستاری به والدین و همسزان شهدا کرد.

فاش نیوز - دولت یازدهم در لایحه بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف به پرداخت حقوق ماهیانه به جانبازان معسر و کمک هزینه پرستاری به والدین و همسزان شهدا کرد.

به گزارش فاش نیوز،بر پایه این گزارش، در لایحه بودجه سال 1396 کل کشور از حیث منابع بالغ بر ده میلیون و هشتصد و چهل و نه هزار و سیصد و نود و دو میلیارد و نهصد و سی و چهار میلیون 10,849,392,934,000,000 ریال و از حیث مصارف نیز همین مبلغ در سال آینده پیش بینی شده است.

این گزارش می افزاید: در لایحه بودجه سال 1396 که هفته گذشته توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد فقط در ماده 18به ایثارگران اشاره شده است.

بر اساس این گزارش در بندهای "ج" و "د" ماده 18 لایحه بودجه سال آینده آمده است:

ج- بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف 131600 جدول شماره 7 این قانون" به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند".

د - بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات خود موضوع ردیف 131600 جدول شماره 7 این قانون با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی ذی ربط حسب مورد به "والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که در میان خانواده، فرد یا افرادی از آنها نگهداری کنند، نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان 30درصد حداقل حقوق کارکنان دولت" اقدام کند.

این گزارش حاکی است بر مبنای لایحه بودجه 96 در سال آینده نیز وضعیت موجود برای جامعه هدف کماکان حفظ خواهد شد و شاهد تغییر آنچنانی نخواهیم بود.

در لایحه بودجه سال96 تحت عنوان "بودجه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح" به رزمندگان معسر دارای بیش از یک سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان معسر بین 5 تا 24 درصد، ماهیانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت خواهد شد.

این گزارش حاکی است در جدول شماره 18توزیع اعتبارات موضوع واگذاری سهام و سهام الشرکه دولت، در سال آینده، پرداخت مطالبات خانواده شهدا، پاداش پایان خدمت و سایر مطالبات و دیون، موضوع تبصره 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همانند سال 95پیش بینی شده است.

همچنین در این لایحه مبالغی از محل توزیع اعتبارات موضوع واگذاری سهام و سهام الشرکه دولت در سال 96 برای تامین هزینه تحصیلی و آموزشی و درمانی مصادیق ایثارگری درنظر گرفته شده است.

در لایحه بودجه سال آینده همچنین برای بیمه تکمیلی درمان ایثارگران، مازاد برپایه 6 هزار و 700 میلیارد تومان دیده شده است.


کد خبرنگار : 18