تاریخ : 1395,یکشنبه 21 آذر19:33
کد خبر : 50900 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

تهدیدهای فضای مجازی برای خانواده


تهدیدهای فضای مجازی برای خانواده

هر روز کرامت یک نفر بر اثر ارتباط های غیر اخلاقی مجازی می شکند و با رو شدن این یواشکی های پنهانی، بوی جولان شیطان و وسوسه هایش از لحظه لحظه های آن آنلاین شدن ها قابل تشخیص است.

قنبر ایرانپور

قنبر ایرانپور- سست شدن تعهدات خانوادگی با استفاده نامناسب از فضای مجازی
هر روز کرامت یک نفر بر اثر ارتباط های غیر اخلاقی مجازی می شکند و با رو شدن این یواشکی های پنهانی، بوی جولان شیطان و وسوسه هایش از لحظه لحظه های آن آنلاین شدن ها قابل تشخیص است. به دنبال آن حرمت و آبروی چندین و چند سالِ یک نفر از دست می رود .

 معمولا" افراد آبرو دار کمتر از این مزاحمت ها شکایت می کنند و بیشتر از طریق مسدود کردن ، راه نفوذ مجدد فرد حرمت شکن را به صفحه خصوصی شان می بنددند . اما غم انگیز آنجاست که فرد خاطی همیشه توسط یکی مثل خودش رسوا می شود . نمی دانم چه اتفاقی می افتد که بالاخره یکی بر علیه دیگری دست به افشاگری می زند. البته برای اهل خرد این مجازات قابل پیش بینی است. زیرا یکی از سنت های الهی این است که فرد بدکار را توسط آدمی مثل خودش تنبیه و مجازات کند.

 غم انگیزتر آن است که این اتفاقات در میان زنان و مردان جامعه اسلامی و در میان افراد موجه و ادعادار با جایگاه ارزش مدارانه رخ بدهد. اما این هم عجیب نیست. زیرا شیطان قسم خورده در کمین بندگان خدا در سر راه راست الهی بنشیند .(آیات 16 و 17سوره اعراف). در ادامه شیطان سوگند یاد می کند با نفوذ از  پیش رو، پشت سر، راست و چپ انسان ها کاری می کند که خدا بیشتر بندگانش را شکرگزار نبیند. امام باقر علیه السلام در تفسیری از مفهوم راست و چپ می فرماید: منظور از طرف راست ؛ این است که شیطان امور معنوی را به وسیله ایجاد شک و تردید سست می کند و منظور از طرف چپ ؛ این است که لذات مادی و شهوات را در نظر بنده های خدا جلوه می دهد . (تفسیر نمونه ج2 ص31)

 به نظر می رسد دشمن درونی و بیرونی انسان با یک تبانی هدفمند موفق شده است در جامعه ایران اسلامی توفیقاتی قابل توجه کسب کند . دشمن خارجی که با تحمیل کردن هشت سال جنگ تحمیلی بر ملت شجاع ایران نتوانست خدشه ای بر ایمان و استقامت آنها به وجود آورد ، اینبار با کمک و تکیه بر قسم شیطان درونی وسیله ای را در جامعه اسلامی ما رواج داد که تب تند استفاده از آن نتایج خسارت باری برای خانواده ها داشت . این بار دشمن خارجی بدون هیچ رویارویی خشونت آمیزی ، صرفا با تکیه بر فضای مدرن مجازی و رسانه ای سعی در تغییر نگرشها و رفتارهای مردم نمود و مشخصا بنیان خانواده جوامع مسلمین را هدف قرار داد . فضای بحران زده جامعه ما به خوبی نشان از رد پای موفق دشمن دارد !

 امروز دختران و پسران ما تحت تاثیر آموزش ها و برنامه های مخرب فضای مجازی دچار بلوغ زود رس جنسی شده اند . در حالی که امکان ازدواج برای آنها تا سالهای سال وجود ندارد . کیست که نداند سهم زیادی از این همه آرایش های عجیب و غریب مشهود در جامعه برای دلربایی و جلوه گری است ؟؟؟ فکر کنید با تحریک قوای جنسی این افراد ، از چه طریقی ارضا می شود ؟؟
 
 در فضایی که «دولتمردان» نسبت به سرنوشت هزاران هزار دختر و پسر دم ازدواج بی خیال هستند و یا در محیطی که «روانشناسان و مشاوران»جامعه و خانواده هیچ برنامه ای مدون برای کنترل روح آسیب دیده افراد ندارند ، چتهای غیرشرعی مجازی در شبکه های متعدد خانگی که امکان ارسال متن های عاشقانه وتصویر و فیلم ووو در آن فراهم است یکی از راه های «ارضای» حس تحریک شده آنهاست و حتی از طریق آن می توان «عقده حقارت» را هم جبران کرد .

 متاسفانه این فضا به راحتی برای تمام اقشار جامعه با جایگاه های مختلف اجتماعی فراهم است. از طرفی دیگر جاذبه های جنسی به جنس و سن بستگی ندارد. چه بسا زن و مردی دنیادیده و مو سفید هم در دام چنین ارتباطاتی بیفتد. شیطان با تلقینات خاصش این نوع ارتباطها را در نظرشان زینت می بخشد و چه بسا بعضی ها دایه مهربانتر از مادر می شوند و قصد خیر دارند. اما کاری که با شروع نامقدس است هرگز به سرانجام خدایی نمی رسد. وای به آن زمانی که بین زن و شوهری اختلافاتی هم وجود داشته باشد و در اثر خلاء عاطفی، نیازهایش از روابط سالم و شرعی در حیطه خانواده برآورده نگردد. معمولا ارتباطات مجازی غیر شرعی با توانایی «جذابیت » نوشتاری یک طرفِ ارتباط آغاز می شود و رفته رفته باعث استحکام پیوند مجازی بین دو نفری می گردد که شاید هر کدام در دنیای واقعی تعهداتی نسبت به موجودی به اسم همسر دارند. یعنی ارتباط ناسالم مجازی یک فرد متاهل اثراتش در جامعه خسارت بارتر از یک فرد مجرد است. زیرا آن ارتباط پنهانی حکم پتکی سنگین دارد بر تعهدات پنهان و آشکار یک زوج نسبت به هم که با فرایند ازدواج صورت می گیرد.

 اهمیت بنیان خانواده آنقدر در نزد خداوند زیاد است که معمولا این ارتباطهای غیر شرعی زود برملا می شود تا شاید فرد خاطی متنبه شده و به سوی خانواده خود برگردد . اما همیشه این طور نیست و راهروهای دادگاه ها پر از افرادی است که یکی از آن ها بخاطر استفاده نامناسب از فضای مجازی زندگی اش را از دست می دهد یا شاکی است . در اینجا دیگر نه تعداد سکه مهم است و نه شأن و موقعیت همسر !

  در آن لحظات فردی که حقیقت وجودی همسر خائنش را درک کرده چشم به روی همه چیز می بندد و با گذشتن از هر آنچه که در زندگی دارد در واقع می خواهد خود را از فضای سنگین دروغ و خیانت دور کند و البته خیلی از همسرها ( چه زن و چه مرد ) هم مجبورند بخاطر بچه ها و آبروی خود با تحقیر و له شدن شخصیتشان تا آخر عمر وجود یک فرد خائن را در کنار خود تحمل کنند !!!


کد خبرنگار : 20