تاریخ : 1395,دوشنبه 22 آذر12:26
کد خبر : 50907 - سرویس خبری : اخبار

افتخاری دیگر برای آزاده جانباز عکاس


افتخاری دیگر برای آزاده جانباز عکاس

آزاده جانباز احمدرضا مداح مسئول کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس شد

فاش نیوز - اولین جلسه تخصصی کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس در محل معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برگزار گردید
فاطمه بِکتر رئیس اداره هنری؛اسناد وانتشارات معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : به منظور استفاده از ظرفیت ها و برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح کیفی و علمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان فارس در صدد جمع آوری عکاسان در قالب  کانون عاسان شاهد و ایثارگر استان برآمدیم و به همین منظور اولین جلسه تخصصی کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس در محل معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برگزار گردید.


سید مهدی سراج کارشناس هنری معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این جلسه عنوان کرد : شناسایی هنرمندان شاهد و ایثارگر و برگزاری نمایشگاه های موضوعی و تخصصی در سطح استان فارس ، حفظ استقلال کانون عکاسان شاهد و ایثارگر ، دلسوزی و برخورد مسئولان با دید خدمت اعضاء جهت پیشرفت جمعی هنرمندان و ارتباط با نهادها ، ادارات و گروه های هنری هم سو از ضروریات پیگیری می باشد که با همت خود ایثارگران محقق خواهد شد.


حسین خسروی از عکاسان به نام شاهد و ایثارگر و عضو کانون در این جلسه گفت : بهتر است بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های فارس تا در مراسمات و یادمان ها از عکاسان شاهد و ایثارگر استفاده نمایند و همچنین برای سالروز گرامیداشت روز ملی شهدا فراخوان نمایشگاه عکس ویژه والدین شهدا پیشنهاد می گردد.
مهدی هنرجویان از پیشکسوتان عکاس شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه گفت : جهت برنامه ریزی برای عکاسان ، اردوهای استانی و فرااستانی برگزار گردد و تدابیری اندیشه شود تا آثار هنرمندان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و به فروش برسد .
آزاده جانباز احمدرضا مداح مسئول کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس در این رابطه گفت :
کانون زیر نظر اداره هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس می باشد و  فعالیت های آن متعلق به تمام عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس  است. کانون فضای مناسبی ‏جهت معرفی توان عکاسان شاهد و ایثارگر در جامعه  است و همه عکاسان شاهد و ایثارگر می‌توانند عضو آن شوند.

کانون  عکاسان شاهد و ایثارگر می کوشد تا به عنوان یک فعال در عرصه هنر  مورد اطمینان و اعتماد جامعه عکاسی شاهد و ایثارگر استان فارس ؛  نقش موثر و حیاتی در خصوص اطلاع رسانی سریع و فراگیر در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مخاطبان داشته باشد .
مداح در ادامه گفت : طبق فراخوانی که از تقریبا یک ماه قبل در فضای مجازی اطلاع رسانی شده بود اقدام به شناسائی عکاسان شاهد و ایثارگر در سطح استان فارس کردیم و بانک اطلاعات عکاسان در حال تکمیل شدن است که از همین جا از همه عکاسان شاهد و ایثارگری که تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند درخواست می شود که با شماره 09013117703 تماس حاصل نموده ، تا نسبت به ثبت نام آنان اقدام شود .
مداح در رابطه با اهداف کانون گفت : انسجام ، همدلی و همبستگی عکاسان جهت  پیگیری حمایت از هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر ، برپایی نمایشگاه های تخصصی با موضوع ایثارو شهادت ، برگزاری اردوهای یکروزه در قالب تورهای گردشگری ، برگزاری دوره های آموزشی برای افراد مبتدی و تداورم آموزش برای افراد حرفه ای ، ارتباط با ارگان ها و نهادهای زیر ربط جهت پیشرفت و  گسترش فعالیت های هنرمندان شاهد و ایثارگر فارس می باشد .
انشالله اولین گردهمایی عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس پس از پایان شناسایی عکاسان در شهر شیراز برگزار خواهد شد .
اولین جلسه تخصصی کانون شاهد و ایثارگر استان فارس با حضور فاطمه بِکتر رئیس اداره هنری ؛اسناد وانتشارات ، سیدمهدی سراج کارشناس هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس ، احمدرضا مداح مسئول کانون ، حسین خسروی و مهدی هنرجویان از اعضا کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس برگزار گردید


کد خبرنگار : 17