تاریخ : 1395,دوشنبه 22 آذر14:42
کد خبر : 50926 - سرویس خبری : اخبار

طرح 30 ماده ای ایثارگران در کمیسیون تلفیق


طرح 30 ماده ای ایثارگران در کمیسیون تلفیق

طرح مجموعه قوانین ایثارگران با عنوان فصل ایثارگران به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه شد.

فاش نیوز -  طرح مجموعه قوانین ایثارگران با عنوان فصل ایثارگران به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «محمد مهدی مفتح» رئیس فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: به عنوان فراکسیون فرزندان شهدا مجموعه موادی را در 18صفحه برای گنجانده شدن درلایحه برنامه ششم توسعه تنظیم و به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.

نمایتده مردم تویسرکان  در مجلس شورای اسلامی گفت: این مجموعه تحت عنوان "فصل ایثارگران" در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، نزدیک به 30 ماده و شامل موضوعات مختلفی از مطالبات جانبازان و ایثارگران است.

نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص مواد پیشنهاد شده در فصل ایثارگران خاطرنشان کرد: در این طرح، بحث درمان را به طور کامل بررسی کرده ایم؛ همچنین موضوع مسکن، اشتغال و... را عموماً توانسته ایم با توجه به نظرکارشناسی بنیاد شهید، سازمان برنامه و بودجه و نظر دوستان و نمایندگان، در قالب 30 ماده در 18 صفحه جمع بندی و برای رسیدگی در کمیسیون تلفیق ارائه  کنیم.

وی در خصوص چگونگی رسیدگی به این موضوع در مجلس دهم اظهار داشت: با توجه به محدودیت مدت زمان رسیدگی، طرح فصل ایثارگران به سرعت به کمیسیون تلفیق ارائه شده است تا همکاران، آن رابه صورت کارشناسی شده بررسی کنند اما مدت زمانی برای رسیدگی هم لازم است تا پس از تائید، به هر ترتیبی که تشخیص دهند آن را وارد برنامه کنند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که مدت زمان آزمایشی آن در دوم دیماه به پایان خواهد رسید را به صورت قانون احکام دائمی آورده ایم که خوشبختانه  شورای محترم نگهبان نظر مثبت داده است و آن را تمدید کرده است. همچنین در لایحه بودجه 96حتماً احکام را خواهیم آورد.

مفتح در خصوص جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال 96 خاطرنشان کرد: من به عنوان سخنگو باید نظررسمی مجلس را در ارتباط با مصوبات بودجه ارائه دهم، اما لایحه بودجه سال آینده را هنوز بررسی نکرده ایم.


کد خبرنگار : 18