تاریخ : 1395,چهارشنبه 24 آذر18:59
کد خبر : 50929 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دلخوری نماینده کرمان از شرایط رسیدگی به ایثارگران


دلخوری نماینده کرمان از شرایط رسیدگی به ایثارگران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار افزایش و متناسب سازی خدمات دهی به ایثارگران با توج به شرایط روز کشور شد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار افزایش و متناسب سازی خدمات دهی به ایثارگران با توج به شرایط روز کشور شد.

به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "محمدرضا پورابراهیمی" نماینده  مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاص  با فاش، درخصوص جایگاه ایثارگران در تصمیم گیری های کلان کشوری گفت: به اعتقاد من در برهه ای از زمان  قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به عنوان قانون پایه و اصلی مورد استفاده قرار گرفته است که با توجه به اینکه تمدید شد، همچنان آن را ادامه خواهیم داد.

نماینده اقتصاددان مجلس اضافه کرد: اما به مرور زمان، شرایط ایثارگران و وضعیت خانواده های آنان و مطالبات برخی از ایثارگرانی که قبلا درصدشان کم بود وتسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است شرایط خاصی را از لحاظ تقنین و تصمیم گیری بوجود آورده است.

نماینده دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید متناسب با شرایط امروز کشور، خدمات حوزه ایثارگران را افزایش دهیم وخوشبختانه فضای مجلس هم نشان دهنده این موضوع است که طیف کثیری از نمایندگان مجلس دهم، ایثارگر و بچه های جبهه و جنگ، جانباز و خانواده شهید هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم یادآور شد: این ظرفیت در مجلس دهم وجود دارد که متناسب با نیازها و مطالبات جامعه هدف، اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه احکامی را  که به شکل کلی می آوریم باید درذیل آن نیزاحکام قانونی را بنویسیم اظهار داشت: ما در حوزه برنامه ششم نمی توانیم ریز آنچه را که به عنوان مطالبات ایثارگران است بیاوریم، مگر اینکه آن را به صورت کلی لحاظ کنیم.

وی افزود: درارتباط با قانون جامع ایثارگران که برخی از دوستان در صحن علنی با تمدید آن مخالفت کردند استدلال این بود که باید اصلاحات را درآن انجام بدهیم و بعدا تصویب کنیم،اما آقای لاریجانی معتقد بود که شورای نگهبان اشکال قانونی خواهد گرفت بنابر این پیشهاد کرد که "شما بگذرید و تصویب کنید که از همین قانون هم نیفتیم بعدا سراغ اصلاح آن برویم".

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هر حال هر وقت طرحی در این خصوص نوشته می شود موضوع و هدف آن اضافه کردن احکام جدیدی به قانون جامع ایثارگران است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس دهم در پایان این گفت وگو اظهار امیدواری کرد ظرف چند ماه آینده فارغ از برنامه ششم توسعه بتوانیم کارهای مناسبی که بر اساس قوانینی که تصویب شده است را عملیاتی کنیم.


کد خبرنگار : 18