تاریخ : 1395,سه شنبه 23 آذر13:04
کد خبر : 50937 - سرویس خبری : پرسش و پاسخ حقوقی

برخورداری جانبازان از سنوات ارفاقی



فاش نیوز- جانبازان برای بهره مندی از آخرین حکم حقوقی جهت بازنشستگی باید از قانون‌ نحوه بازنشستگی جانبازان با برخورداری از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

 

 س - اینجانب دارای 25 درصد جانبازی و بیش از ۳۰ سال سابقه خدمت هستم و در پایان سال ۹۵ بازنشسته خواهم شد لیکن با درخواستم مخالفت و اعلام کردند چون بیش از سی سال خدمت کرده آید امکان پذیر نمی باشد؟

ج- برای بهره مندی از آخرین حکم حقوقی جهت بازنشستگی  , شما باید از قانون‌ نحوه بازنشستگی جانبازان با برخوردار ی  از سنوات ارفاقی استفاده می کردید. اگر سی سال سنوات شما تکمیل نشده بود این امکان وجود داشت ولی اکنون میسر نیست.

 


س -من کارمند وزارت نفت هستم قانون بازنشستگی در وزارت نفت ۶۰ سال سن و ۳۰ سال خدمت است بنده ۳۷ سال سابقه خدمت دارم و سنم ۵۶ سال است و جانباز حالت اشتغال هستم. اگر بخواهم از جانبازی خود استفاده کنم‌ می توانم بر اساس آخرین فیش حقوقی دوسال آخر بازنسشته شوم این در حالی است که در ۳۰ سالگی اجازه بازنشستگی به بنده نمی دادند حالا با این وضعیت تکلیف ما چیست؟

ج – درست است که سنوات بازنشستگی برای مشمولین قانون حالت اشتغال منحصر در سی سال است اما حسب قوانین حمایتی ایثارگران به ویژه جانبازان دستگاه های اجرایی موظفند مقررات استخدامی خود را با وضعیت جانبازان تطبیق دهند. این نشانگر توجه قانونگذار به حقوق جانبازان است تا در وضعیت های مختلف استخدامی حقوقشان تضییع نشود.  مضافا" شما به هر میزان سنوات خدمتی که بازنشسته شوید چون مشمول قانون حالت اشتغال هستید با آخرین حقوق و مزایای دریافتی باید بازنشسته شوید

 

 

س - باسلام سوال بنده این است برای هریک ازگوش هاکه شنوائی شان براثر موج انفجار زدست رفته باشدچنددرصددرنظرگرفته می شود؟
ج- پاسخ به این سوال تخصصی و تطبیق آن با آیین نامه تعیین درصد جانبازی از اختیارات قانونی کمیسیون پزشکی است. ما فقط این آیین نامه را به مرور و در فصل های تعیین شده پزشکی در کانال قرار خواهیم داد.