تاریخ : 1395,شنبه 04 دي18:04
کد خبر : 51012 - سرویس خبری : اخبار

تقدیم طرح 44 ماده ای بنیاد شهید به مجلس


تقدیم طرح 44 ماده ای بنیاد شهید به مجلس

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی طرح 44 ماده ای بنیادشهید در مورد ایثارگران در لایحه برنامه توسعه ششم کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فاش نیوز - قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی طرح 44 ماده ای بنیادشهید در مورد ایثارگران در لایحه برنامه توسعه ششم کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکتر انصاری روز یکشنبه 27 آذر ماه در پایان نشست با اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان اظهار داشت : با توجه به بحث و بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح 44 ماده ای ایثارگران را برای گنجانده شدن در این لایحه ارائه کرده است.

وی با اشاره به نشست مشترک با اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان گفت: مباحث خوبی در این نشست مطرح شد و دوطرف نظرات شان یکی است اما دور از همدیگر است، نه به این معنی که نظرات دور از همدیگر است بلکه به دور از هم طرح این نقطه نظرها طرح شده است.

قائم مقام بنیاد شهید در خصوص قانون جامع ایثارگران خاطرنشان کرد: باید ببینیم مجلس شورای اسلامی نسبت به ایراداتی که شورای نگهبان گرفته است چه نظری دارد، اگر شورا اصرار کرد و کار به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد، ماده واحده ای که بنیاد آن را آماده کرده است و با شورای نگهبان و دولت در مورد آن قبلا رایزنی شده است، در دولت تصویب و به صورت یک لایحه دوفوریتی به مجلس ارائه خواهد شد.

دکتر انصاری با اشاره به تمدید یکساله قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران متذکر شد: در مدت یکسالی که وقت باقیمانده است اگر اصلاحاتی از سوی شورای عالی جانبازان ارائه شود، به دستور رییس بنیاد نقطه نظرات دوستان لحاظ خواهد شد. وی در خصوص لایحه بودجه سال 96 نیز یادآور شد: در لایحه بودجه سال 96 در 2 تبصره در مورد ایثارگران بحث شده است که البته تکراری و همانند سال های گذشته است.

قائم مقام بنیاد شهید با اشاره به برگزرای نشست های مشترک با شورای عالی انجمن های جانبازان تصریح کرد: بحث موجود در مورد این گونه جلسات باید مشخص شود که آیا مشورتی و یا تصمیم سازی است و یا اینکه هر دوی آن است که مقرر شد رییس شورا در این خصوص با رییس بنیاد شهید رایزنی لازم را انجام دهد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی طرح 44 ماده ای ایثارگران در لایحه برنامه توسعه ششم کشور در مجلس خبر داد.

وی گفت: متن چاپ شده و نهایی این طرح در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و امیدواریم آنچه که به نفع ایثارگران است با همکاری و مساعدت مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

دکتر انصاری بحث کمیسیون ماده 16 را از جمله مباحث محوری در این نشست عنوان کرد و افزود : در این نشست کمیسیون ماده 16 مورد بحث و تبادل نطر قرار گرفت و مقرر شد یکی از نمایندگان شورای عالی انجمن های جانبازان در نشست های آینده شرکت کند و از نزدیک با چالش های موجود برای اجرای آن آشنا شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطر نشان کرد: موضوع ایجاد شهر سلامت برای جانبازان و ایثارگران عزیز موضوع بسیار مهمی است که در این نشست مورد بحث و تبادل نطر قرار گرفت. وی تاکید کرد: مقرر شد طرح های لازم برای ایجاد یک مکان تفریحی و اردویی برای جانبازان و ایثارگران از سوی شورای عالی انجمن های جانبازان ارائه شود و بنیاد شهید نیز از لحاظ جانمایی مساعدت های لازم را به عمل آورد.

گلایه مندی سخنگوی شورا...!

در همین حال سخنگوی شورای عالی انجمن های جانبازان در پایان این نشست در گفت و گو با خبرنگار فاش نیوز از کندی اجرای توافقات مشترک با بنیاد شهید ابراز گلایه کرد.

عقیقی با اشاره به نشست های مشترک شورای عالی انجمن های جانبازان با مسئولان بنیاد شهید متذکر شد: متاسفانه در بیشتر توافقاتی که با مسئولان بنیاد شهید در این جلسات صورت میگیرد، خروجی آن طولانی مدت و بعضا با کندی انجام میشود.

وی تاکید کرد: با این وجود، طبق توافقاتی که در این نشست مشترک داشتیم مقرر شد تا در حد امکان برای رفع موانع پیش روی بنیاد شهید و اجرای طرح ها و تصمیمات راهبردی همکاری و مساعدت بیشتری صورت گیرد.


کد خبرنگار : 17