تاریخ : 1395,چهارشنبه 24 آذر14:03
کد خبر : 51048 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

خدمت ارزنده سپاه به خانواده شهدای قم


خدمت ارزنده سپاه به خانواده شهدای قم

دل که هوایی می شود، باید به دنبال دل رفت... امام رضا چنان با قدرت جذبه خویش می کشاندت که خودت هم متوجه نمی شوی چگونه در یک چشم به هم زدن، اسبابش را فراهم می کند

شهید گمنام

شهید گمنام- دل که هوایی می شود، باید به دنبال دل رفت... امام رضا چنان با قدرت جذبه خویش می کشاندت که خودت هم متوجه نمی شوی چگونه در یک چشم به هم زدن، اسبابش را فراهم می کند و با یک برگه دعوت نامه یکدفعه خود را در مسیر شهر نور و عشق ... مشهد می بینی.

و وقتی دلت چون کبوتران حرم، بپرد... و در روز ولادت پیامبر اکرم (ص) و صادق آل پیغمبر اجازه شرفیابی به حضور امام عشق و ولیعهد مان امضا شود... دیگر نور علی نور می شود هنگامی که... با دعوت و نگاه خاص امام رئوف، میهمانِ بودن در جمع کاروانی بشوی که همه از جنس عشق اند و رنج...

 قرار می شود که در این روز میلاد، میهمان کاروان خانواده شهدا از قم بشوم و این روز زیارتی و سفر معنوی را در هتلی ساکن شوم که بنام گلشن رضوی، پذیرای این جمع آسمانی شده اند.

صبح  روز ولادت با رسیدن به هتل گلشن رضوی که در خدمت سپاه و خانواده شهدا و ایثارگران می باشد، از درب هتل که وارد می شوم... به غیر از میهمان داران هتل که برای خوشامدگویی ایستاده اند، ظرف بزرگ شیرینی اولین استقبال کننده از میهمانان هتل است که به یمن این روز مبارک، دم درب هتل قرار گرفته است.

  در لابی هتل، رفت و آمد به صورت مستمر صورت می گیرد و مسافران آسمانی این کاروان که اغلب مادران شهدا... بانوانی سالخورده هستند، به ترتیب در اتاق ها جایگزین می شوند...

این کاروان که از شهر مقدس قم به زیارت برادر حضرت معصومه (س) آمده اند، قرار است که سه چهار روزی میهمان مشهد الرضا باشند و آنگونه که به نظر می رسد، همه امکانات رفاهی برای ایشان درنظر گرفته شده است تا این قشر عاشق، شایسته و رنج کشیده دمی را به آسایش و آرامش بیشتر سپری کنند.

... وقت ظهر که می شود و خانواده ها برای صرف ناهار به رستوران هتل می روند، من نیز به نظر لطف امام رئوف برای بهره بردن از این رزق، در جمع آنها حاضر می شوم... پذیرایی و کیفیت غذاهایی که برای خانواده ها درنظر گرفته شده است، بسیار عالی ست و رضایت را در میان همهمه گفت و گوهای این خانواده ایثارگر و فداکار و در میانه خنده های خانواده ها بر سر میزها... احساس می کنم... که شاید نشانه خوبی باشد از یک استراحت روحی و فکری در میان مشغله های روزمره و البته فراقتی چند روزه شاید از درد دائمی و مادام العمر یک داغ !!!

در اتاق ها همه امکانات رفاهی به بهترین نحو و در سحطی بسیار بالا به خانواده ها ارائه می شود... از چای و میوه و ... گرفته تا کتاب و مطالعه و تلویزیون و باقی اماکانات رفاهی...

 با چند مادر شهید هم اتاق می شوم... همه رنج کشیده اند و همسایه های یک خیابان که پسرانشان را سالها پیش تقدیم راه عشق کرده اند و وقتی با ایشان هم کلام می شوم به زبان می آورند که این قدم بزرگ و معنوی "امور ایثارگران سپاه"  که حقیقتا" با نیت الهی و رضایت بخشی برداشته می شود، دل های داغ دیده شان را کمی التیام بخشیده به زیارت ناب مشهد امام رئوف...

  برای تردد به حرم، ماشین هایی در ساعت های مشخص از شبانه روز در نظر گرفته شده که خانواده ها را به یکی از درب های حرم می برد و برمی گرداند و خیال خانواده ها را که بعضا" سالخورده اند و ناتوان... از موضوع رفت و آمد به حریم عاشقانه امام عشق، راحت می کند.

در ساعت های استراحت و بین ترددها به حرم، خانواده ها برای استراحت در لابی هتل می نشینند و ساعات خوبی را می گذرانند... در لابی هتل، هم بوفه برای سفارش وجود دارد و هم قرآن و کتابخانه برای مطالعه و هم صفحات LCD هست که به طور مکرر یا مداحی هایی زیبا برای پیامبر اکرم (ص) پخش می کند، یا پیام های بهداشتی و سلامتی و آموزشی را در معرض دید میهمانان قرار می دهد.

از نظر امکانات بهداشتی نیز هم سطح بهداشت و نظافت در خود هتل بالاست و هم نحوه توزیع غذا، امکانات سرویس های هتل و ... به بهترین نحو انجام می گیرد.

... در طول مدتی که در کنار این کاروان و در هتل گلشن رضوی در کنار این عزیزان هستم... همه چیز با بهترین شکل خود صورت می پذیرد و خادمان این کاروان یعنی مسئولان نیز مسئولانه به وظایف خود عمل می کنند.

 جو دوستانه، شادی بخش، معنوی و فرهنگی در میان جمع جاری ست و همین زیباترین وجه این سفر معنوی ست.

... و باز هم عشقبازی امام رئوف جلوی چشمت ظاهر می شود... وقتی که شب ولادت تنها در صحن انقلاب و روبروی گنبد طلایی امام رضا نشسته باشی، دوستی از راهی دور تماس بگیرد و بگوید غذای حضرتی نمی خواهی؟....

و اشک در آن هوای سرد روی گونه ات یخ ببندد... آخ که این شام خوردن دارد!!!

 اداره امور ایثارگران سپاه که سال هاست این سفرها را با تمام سختی ها و مسئولیت بزرگ اش به انجام می رساند و نمونه های دیگر آن را در اعزام به عتبات عالیات و سفرهای شمال کشور نیز داشته است، جهت انجام وظیفه و ارائه خدمات رفاهی فرهنگی خوب و سطح بالا و در سطح شایستگی خانواده شهدا و ایثارگران جهت برگزاری این سفرها تلاش نموده و در انجام این امر به نظر تا حد زیادی نیز موفق بوده است.


کد خبرنگار : 20