تاریخ : 1395,چهارشنبه 01 دي13:59
کد خبر : 51065 - سرویس خبری : اخبار

بیش از ۳۴ هزار پروژه محرومیت‌زدایی سپاه



دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در نشست‌خبری به تشریح فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی پرداخت.

به گزارش تسنیم ، سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در نشست‌خبری با بیان اینکه دفاع و امنیت سپاه مهمترین ماموریت پیش رو است، گفت: تلاش این بوده که در کنار این ماموریت‌ها، بحث محرومیت‌زدایی برخی مناطق نیز انجام شود.
وی افزود: اولین حرکت را شهید شوشتری آغاز کردند و نظر همه این بود مناطقی که دچار محرومیت و عقب‌ماندگی شده‌اند را در حد توان در مسیر آبادانی قرار دهیم.
سردار حزنی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از پروژه‌های کوچک و زودبازده و فاقد پیچیدگی‌های فنی هستند و عمدتا توسط ساکنان بومی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در پروژه‌ها استحکام سازه‌ها و تاکید بر کیفیت مورد توجه قرار دارد.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران تصریح کرد: ورود سپاه به عرصه‌های محرومیت‌زدایی به گونه‌ای است که در بین افکارعمومی این طور تلقی نشود که سپاه مسئول محرومیت‌زدایی است، بلکه دولت مسئول محرومیت‌زدایی مناطق محروم است و باید به این مقوله حساس باشد. وی در ادامه گفت : کسب رضایت خدا، خشنودی روح امام و رضایت رهبر معظم انقلاب، کسب محبوبیت نظام، کاهش فقر در کشور و رشد اقتصادی از اهداف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم است.
سردار حزنی تاکید کرد : تاکنون 34 هزار و 312 پروژه محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم و فعالیت ما عمدتا در مناطق دور افتاده، مرزی و حساس صورت می‌گیرد.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: احداث 1325 غسالخانه، 5042 مسجد، 13568 سرویس بهداشتی، 7693 مسکن مددجویی، 419 جاده، 347 مدرسه، 99 حمام، 163 حوزه علمیه، 22 مصلی، 11 نانوایی و 60 پایگاه بسیج از عمده پروژه‌های عمرانی بود که ما آن را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به سرانجام رساندیم.
وی با اشاره به اینکه سپاه در پروژه‌های غیرعمرانی از جمله توزیع وسایل بهداشتی، یارانه، آموزشی و غیره نیز ورود داشته است، گفت: محرومیت 100 دهستان و 3455 روستا را به عنوان الگوی ایرانی پیشرفت بنا داریم برطرف کنیم. کارها در حال مطالعه است، قراردادهایی را با 31 استان بسته‌ایم و طرح‌های در دست انجام را مورد توجه و اولویت قرار می‌دهیم.
سردار حزنی تاکید کرد: همه این پروژه‌های محرومیت‌زدایی را به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به ملت ایران تقدیم می‌کنیم.
سردار حزنی در پایان خاطرنشان کرد: رمز موفقیت سپاه این بوده که همیشه در کنار مردم بوده؛ سپاه از دل دانشگاه بیرون نیامده، از متن مردم و مناطق محروم متولد شده است. تلاش می‌کنیم هم امنیت را تکمیل کنیم و هم در کنار مردم باشیم. وقتی در جایی محرومیت را نشان می‌دهیم، بعضی‌ها ناراحت می‌شوند؛ همه باید به مستضعفان و محرومان توجه کنیم.