تاریخ : 1395,شنبه 04 دي12:39
کد خبر : 51081 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

درماندگی آمریکا مقابل جشن مردم حلب




پرسش‌های خبرنگاران از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره واقعیت افکار عمومی در شهر حلب و کتمان جشن و شادمانی مردم، این سخنگو را منفعل کرد.
در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، یک خبرنگاری به جان کربی گفت «پرسش من درباره حلب است. شما بارها از این تریبون وقتی که از شما درباره حلب پرسیده شده بود، به افراد توصیه کرده بودید که تلویزیون‌های خود را روشن کنند و ببینند که در حلب چه خبر است! آیا همچنان همین نظر را دارید؟»
جان کربی در واکنش گفت: فکر می‌کنم که شما دارید حرف‌های من را به شدت تحریف می‌کنید. من نگفتم که تنها راه کسب اطلاعات درباره حلب این است که تلویزیون‌ها را روشن کنید. من به پرسش‌هایی درباره رقصیدن مردم در خیابان‌ها پاسخ می‌دادم. من انکار نمی‌کنم که شاید تصاویری درباره شادی مردم در حلب وجود داشته باشد(!) اما گفته بودم که من چنین تصاویری را ندیدم. من در آن موقع که پاسخ می‌دادم چنین تصاویری را ندیدم.
خبرنگار در ادامه گفت: «یکی از موضوعاتی که در تلویزیون‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته بودند این بود که پیام‌هایی که مردم حلب می‌فرستند آخرین پیام‌هایشان است. مردم توئیت می‌کردند و می‌گفتند که این آخرین پیام‌شان است و وقتی که شهر آزاد شود ما کشته خواهیم شد. اکنون مشخص شد که این پیام‌ها، پیام‌های آخر نبودند. حتی یک نفر از این مردم هم قتل عام نشدند. آیا همچنان نگاه کردن به رسانه‌های آمریکا معتبر است؟» کربی در پاسخ گفت: «پرسش شما هدف‌دار است. شاید اطلاعات خاصی درباره افرادی دارید که توئیت می‌فرستند!»