تاریخ : 1395,یکشنبه 05 دي18:19
کد خبر : 51118 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نشست کارگروه طرح انتخاباتی شدن ریاست بنیاد شهید


نشست کارگروه طرح انتخاباتی شدن ریاست بنیاد شهید

پنجمین نشست تعیین نحوه و راهکارهای انتخاب کارگروه شورای عالی ایثارگران با هدف عملیاتی شدن این طرح روز یکشنبه 5دی ماه در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فاش نیوز - پنجمین نشست تعیین نحوه و راهکارهای انتخاب کارگروه شورای عالی ایثارگران با هدف عملیاتی شدن این طرح روز یکشنبه 5دی ماه در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف اباد،تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با اعلام این مطلب اظهار داشت:مکانیزم انتخاب کارگروه ها به نحوی طراحی شده است که بر مبنای آن در هر کارگروه یک نفر (جانباز،فرزند شهید، ازاده و رزمنده )ازمیان ایثارگران در هر شهرستان انتخاب می شوند.
وی گفت: در هر شهرستان نیز بعد از انتخاب افراد از میان جامعه هدف،انتخابات اعضای شورای عالی استان با حضور منتخبین شهرستان ها برگزار خواهد شد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از آنکه اعضای شورای عالی ایثارگران استان ها انتخاب شدند از هر ده هزار نفر ایثارگر، یک نفر به عنوان نماینده به  شورای عالی کشور راه خواهند یافت تا در اخرین مرحله مدیر کل بنیاد و امور ایثارگران را انتخاب کنند.
ابوترابی با اشاره به حجم زیاد پیشنهاد ات و کمبود زمان رسیدگی به انها خاطرنشان کرد: شورای عالی ایثارگران کشور متشکل از 130 نفر به نمایندگی از ایثارگران سراسر کشور است.
نماینده مجلس دهم تاکید کرد: این طرح اگر چه زمانبر است اما هیچگونه بار مالی برای دولت ندارد .


کد خبرنگار : 17