تاریخ : 1395,دوشنبه 06 دي12:21
کد خبر : 51123 - سرویس خبری : اخبار

در گفتگوی با مدیرکل بنیاد شهید شهرری مطرح شد؛

توضیحات «بنیاد شهید» درباره مادر شهیدِ دستفروش



نصرالله گفت: تا کنون هیچ نامه ای در کل بنیاد شهید برای دستفروشی صادر نشده چرا که این کار را در شأن ایثارگران و خانواده معظم شاهد نمی دانیم.

توضیحات «بنیاد شهید» درباره مادر شهیدِ دستفروشدر پی انتشار فیلم کوتاهی در شبکه های اجتماعی با موضوع دستفروشی مادر شهیدی در شهرری، با حسین نصرالله، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفتگویی تلفنی انجام داده و توضیحاتی را جویا شدیم.

نصرالله با بیان اینکه این مادر شهید، مستمری بنیاد را دریافت می کند، گفت: ایشان بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران هم هستند و از آن طریق نیز حقوقی را دریافت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید شهرری در مورد وضعیت سکونت این مادر شهید نیز تصریح کرد: ایشان یک واحد مسکونی شخصی 72 متری در شهرری دارند و یک واحد مسکونی 90 متری دیگر نیز توسط تعاونی مسکن ارتش و در پاکدشت برای ایشان آماده شده که گویا اختلافاتی وجود دارد و بنیاد شهید پادرمیانی کرده تا این واحد نیز به زودی تحویل این مادر عزیز شود. همچنین بنیاد شهید در زمینه تخفیف برای نصب انشعابات این واحد مسکونی هم نامه نگاری های لازم را انجام داده است.

نصرالله در مورد مشکلات مالی و معیشتی این مادر شهید گفت: ایشان از دو موضوع نگران است؛ یکی هزینه ایاب و ذهاب به مراکز درمانی و دیگری، هزینه داروهایی که شامل بیمه نمی شوند که تصمیم گیری درباره این داروها به عهده سیستم بهداشت و درمان کشور است. البته در زمینه داروها ما بارها گفته ایم که فاکتور خرید داروهایشان را به بنیاد ارائه کنند تا از طریق همکارانمان در بخش درمان، پیگیری پرداخت هزینه آن ها را انجام شود اما این مادر عزیز تاکنون هیچ فاکتوری را ارائه نداده اند.

مدیرکل بنیاد شهید شهرری با اشاره به اعزام این مادر شهید به مشهد مقدس گفت: ما مشخصات ایشان را برای طرح «سپاس» به شهرداری دادیم و مسئولان شهرداری به منزل این مادر رفته و پای درددل هایشان نشسته اند.

حسین نصرالله در مورد انتشار فیلمی کوتاه درباره مشکلات این مادر با اشاره به دو نسخه بودن این فیلم گفت: این مادر عزیز در مصاحبه اولش اشاره می کند که خودش مشکلی ندارد و مشکل اصلی، تامین هزینه های نوه هایش است. این نوه ها در حقیقت فرزندان پسرِ این مادرند که خودشان هم جزو جانبازان زیر 15 درصد بوده اند و کارهای اداری شان پیگیری شده که درصد جانبازی شان به تازگی بر روی سیستم نشسته است. این جانباز، بازنشسته ارتش است و از آن طریق هم حقوق مورد نظر را دریافت می کند.

وی درباره نامه ای که با امضای او در فیلم به نمایش در می آید تصریح کرد: این نامه را معاون من امضا کرده بود و در روز ده ها نامه از این قبیل برای مساعدتِ دستگاه های مختلف با خانواده شهدا و ایثارگران صادر می شود و این نامه بنا به درخواست این مادر عزیز صادر شده و ما از مورد خاص آن که دستفروشی اعلام شده، هیچ اطلاعی نداشتیم. برخی نامه های صادره ما برای امور خاص و مشخصی مثل عوارض و آب و برق و این قبیل موضوعات است اما این مادر گرانقدر از بنیاد نامه ای خواسته بودند که در هیچ کدام از این قالب ها نمی گنجید. ما هم نامه ای کلی با مضمون مساعدت برای ایشان و خطاب به شهرداری صادر کردیم.

نصرالله تأکید کرد: تا کنون هیچ نامه ای در کل بنیاد شهید برای دستفروشی صادر نشده چرا که این کار را در شأن ایثارگران و خانواده معظم شاهد نمی دانیم.

این مسئول بنیاد شهید گفت: به نظر من مادری با این امکانات و هزینه 110 میلیون تومان (70 میلیون ارائه به نوه ها + 40 میلیون ارائه به تعاونی مسکن ارتش) در یکی دو سال اخیر، بعید است نیازی به دستفروشی داشته باشد و با این همه من به طور ویژه پیگیر این موضوع خواهم بود تا در حد مقدورات قانونی، مشکل این مادر عزیزمان را حل کنیم.

نصرالله در پایان به پیگیری حقوقی ساخت فیلم مورد اشاره از سوی اداره کل شهرستان های استان تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری های به عمل آمده، مادر شهید مورد اشاره در این فیلم، اکنون از رفتن آبرویش ناراضی است؛ امیدواریم دوستان رسانه با دقت و ظرافت بیشتری پیگیر این مسائل شده و از راه های شایسته تری موضوعات مربوط به خانواده معظم شاهد و ایثارگران را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، دنبال کنند.


منبع : مشرق