تاریخ : 1395,دوشنبه 06 دي17:31
کد خبر : 51143 - سرویس خبری : اخبار

سهمیه دانشگاهی ایثارگران حذف نشده است


سهمیه دانشگاهی ایثارگران حذف نشده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ایثارگران با تکیه برآموزه های علمی وارد دانشگاه ها می شوند و مجلس مدافع آنها است.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ایثارگران با تکیه برآموزه های علمی وارد دانشگاه ها می شوند و مجلس مدافع آنها است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «طیبه سیاوشی شاه عنایتی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه 144 ماده ای برنامه ششم توسعه در صحن علنی اظهارداشت: درارتباط با ایثارگران متاسفانه موضوعی که در جامعه شایع ودرفضای مجازی نیزمنتشر شده این است که سهمیه 25درصد ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی حذف شده است در حالی که باید ازسوی دستگاه هایی که حداقل به این مساله واقف هستند اطلاع رسانی لازم صورت می گرفت.

وی گفت: طرح این موضوع بنظر من کمی عجیب به نظر می رسد چرا که این اقدام با هدف شبهه دار کردن مجلس صورت گرفته درحالی که تاکنون چنین موضوعی در مجلس تصویب نشده است.

نماینده مردم تهران، ری،  شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه من این موضوع را برای ایثارگران عزیز توضیح داده ام خاطرنشان کرد: امتیازاتی که در کمیسیون تلفیق

برای مسائل فرهنگی و موارد دیگر در بعد رفاهی و فرهنگی ایثارگران درنظر گرفته شده قابل توجه است.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: اینکه گفته می شود 25درصد سهمیه دانشگاه ها حذف شده است باید بگویم که خانواده بزرگ ایثارگران با تکیه بر آموزه های علمی وارد دانشگاه می شوند و به نظر من با توجه به وضعیتی که دارند و صدمات روحی که متحمل شده اند حق دارند از سهمیه خود استفاده کنند و مجلس شورای اسلامی هم همیشه مدافع آنها بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امتیازاتی که برای جامعه هدف در دوره دهم مجلس شورای اسلامی درکمیسیون تلفیق لحاظ شده بسیار بیشترازگذشته است.

 نماینده مردم تهران در خانه ملت در پایان یادآور شد: آن دسته از امتیازاتی که برای ورود اساتید و خانواده های ایثارگر به دانشگاه به عنوان استاد هیئت علمی اختصاص یافته است اگر به طور کامل اجرایی و لحاظ شود امتیاز بزرگی است که به ایثارگران داده می شود و ان شاالله در زمان رسیدگی به برنامه ششم درصحن علنی مجلس قوانین حمایتی بیشتری به تصویب برسد.


کد خبرنگار : 18