تاریخ : 1395,دوشنبه 06 دي13:29
کد خبر : 51145 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

ضربه سنگین انصارالله به آل سعود



انقلابیون یمن به کمک نیروهای ارتش این کشور در تازه‌ترین عملیات خود موفق شده‌اند90 مزدور سعودی را در شرق صنعا به هلاکت برساندند.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن خبر داده 90 نفر از عناصر مسلح وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن که تحت حمایت ارتش سعودی هستند، در درگیری با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در منطقه «نهم» شمالی در شرق صنعاکشته شدند.
به گزارش فارس این منبع نظامی گفته «در این درگیری که از صبح شنبه آغاز شد، هفت نفر از فرماندهان عناصر مسلح  نیز کشته و ده‌ها نفر دیگر از جمله محمد العذری فرمانده تیپ 72 ارتش زخمی شدند.»
به گزارش المسیره، 18 نفر از عناصر مسلح و مزدور عربستان از جمله فرمانده گردان اول تیپ 72 نیز در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در سه پایگاه نزدیک منطقه القتب کشته و 30 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 از سوی دیگر، ده‌ها نفر از عناصر طرفدار منصور هادی نیز در حمله موشکی نیروهای ارتش یمن و انصارالله به محل تجمع مزدوران سعودی در منطقه «ملح» کشته یا زخمی شدند.
در استان مأرب اما،  پس از هلاکت تعدادی از عناصر مزدور سعودی به دست نیروهای یمنی، خودروهای نظامی آنها بر اثر حمله موشکی ارتش یمن به منطقه «الربیعه» (غرب مارب) منهدم شد.
یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله همچنین با شلیک موشک‎های کاتیوشا، پایگاه‌های قزع، ابوالمض، الصلابه، مرابض در جنوب شرقی جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.  سه سرباز سعودی نیز به دست تک تیراندازان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در نجران کشته شدند.