تاریخ : 1395,سه شنبه 07 دي20:00
کد خبر : 51155 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

افزایش بودجه مناطق جنگی در برنامه ششم


افزایش بودجه مناطق جنگی در برنامه ششم

عضو کمیسیون تلفیق مجلس توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مناطق عملیاتی دفاع مقدس را از ویژگی های مثبت برنامه ششم توسعه کشور دانست.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون تلفیق مجلس، توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مناطق عملیاتی دفاع مقدس را از ویژگی های مثبت برنامه ششم توسعه کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «غلامرضا شرفی» نماینده ایثارگرمردم ابادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی به صورت سه شیفته برای رسیدگی به لایحه برنامه توسعه کشورخاطرنشان کرد: به منظور جبران عقب ماندگی های استان های درگیر در جنگ تحمیلی درجنوب و غرب، سالیانه 10 درصد افزایش بودجه در لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش 18 لایحه تحت عنوان بخش سیاسی دفاعی و امنیتی در ماده 128 امتیازاتی برای این مناطق درنظر گرفته شده است تاکید کرد:بر اساس بند الف ماده 128 برای جبران عقب ماندگی استان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، ستاد کل نیروهای مسلح موظف شده است تا محدوده مناطق عملیاتی این مناطق را تا پایان سال اول برنامه در سال 1396 به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه بایستی ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه یافتگی زیرساختهای این مناطق تا سطح شهرستان را  تهیه کند اظهار داشت:بر اساس تبصره "ج" ماده 128 دولت موظف شده است، ردیف متمرکزی را درقوانین بودجه سنواتی برای جبران عقب ماندگی ها و ارتقاء شاخص های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد.

شرفی تاکید کرد: این افزایش باید به گونه ای درنظر گرفته شود که سالانه ده درصد افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستانهای برخوردار کشور برسد.

به گفته عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است حداقل سالانه بیست و پنج درصد نسبت به لایروبی اروندرود و توسعه سواحل آن در طول اجرای برنامه اقدام نماید.

نمایتده مجلس دهم توجه به شاغلین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را یکی دیگر از ویژگی های برنامه ششم توسعه دانست و افزود: به همین منظور در لایحه برنامه ششم توسعه سازمان برنامه و بودجه موظف شده است امتیازاتی درنظربگبرد.

شرفی با اشاره به ماده 176 استخدامی کشور اظهار داشت:در این لایحه توجه ویژه ای به ساکنان مناطق هشت سال دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی شده است به طوری که اگر حقوقی از آنها در خصوص فوق العاده شغل و این گونه موارد نادیده گرفته شده است برای آنها لحاظ شود.

نماینده جانباز 50 درصد مجلس دهم تاکید کرد:دولت باید اعتبار لازم  برای اعمال سقف فوق العاده پیش بینی شده در بند "یک "ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق را از سال اول برنامه تأمین و اعمال کند.

نماینده مردم استان خوزستان خاطرنشان کرد: سازمان مکلف است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلین مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی سال 1367 از سال اول برنامه اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ایثارگران در برنامه ششم توسعه تاکید کرد:امتیازاتی ازقبیل تحصیل جانبازان 25 درصد و بحث معافیت هزینه تحصیل فرزندان آنها در برنامه ششم توسعه کشوردرنظر گرفته  شده است.

عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه در پایان متذکر شد: برای رزمندگان زیر25 درصد معسر نیزموضوع پرداخت حقوق ماهیانه مطرح ودرکمیسیون تصویب شده است  تا حقوق آنها  برابر با طرح رمضان دوباره لحاظ شود.

 

 

 


کد خبرنگار : 18