تاریخ : 1395,پنجشنبه 09 دي12:21
کد خبر : 51221 - سرویس خبری : اخبار

رهبری و نظام از خیانت فتنه‌گران گذشتند



در طول عمر انقلاب اسلامی، دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده‌اند. در فتنه 88 دولت‌های غربی با یکدیگر متحد شدند تا آخرین ضربه را به نظام وارد کنند؛ اما بار دیگر ملت بزرگ ایران در حمایت از ولی‌فقیه و نظام اسلامی به پا خاسته و حماسه بزرگ 9 دی را رقم زدند، تا بار دیگر به دشمنان ثابت کنند که پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

به مناسبت سالروز حماسه عظیم 9 دی ماه خبرگزاری دفاع مقدس با سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در آن دوره یکی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی بوده، به گفت‌وگو پرداخته که در بخش نخست گفت‌وگو به نقش استکبارجهانی به‌ویژه آمریکا در کودتای 9 دی و اتحاد دشمنان اسلام بر سرنگونی نظام جمهوری اسلامی پرداخته شد. برای مطالعه بخش پیشین اینجا کلید کنید.

سردار دکتر کارگر با بیان این‌که ابعاد پنهان فتنه 88 معلوم نشده و با گذر زمان مشخص خواهد شد، اظهار داشت: فتنه 88 یک کودتای بزرگ بود که نظام جمهوری اسلامی ایران به موقع متوجه آن شد و مقام معظم رهبری با روشنگری فضا را علیه دشمن برگرداندند. همچنین مردم، نیروهای امنیتی و نظامی هوشیارانه و با بصیرت وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: اعترافات دشمن نشان از هدف‌گذاری عملی در فتنه 88 دارد. دشمن سال‌ها پیش از اجرای کودتا، برنامه‌ریزی‌ کرده و بودجه کلانی را برای پیشبرد اهدافش در فتنه اختصاص داده بود. کلینتون در دوران انتخابات ریاست جمهوری بودجه آمریکا در فتنه 88 را بیان کرد. گفتنی است که همچنان بودجه‌های پنهانی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی اختصاص داده می‌شود که این موضوع نشان از فتنه‌های بزرگ در آینده دارد. مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرموردند: «ما باید منتظر کربلاهای بزرگ‌تر باشیم». فتنه‌گران افرادی پرویی هستند که بعضی از آن‌ها پس از فتنه برگشتند و حتی می‌خواهند در رأس کشور قرار گیرند. متاسفانه امروز برخی از آن‌ها که در فتنه دخالت داشتند، مشغول به کار هستند.

//////////

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هدف فتنه اصل نظام و ولایت فقیه بود. فتنه‌گران می‌گفتند که ما طرفدار امام (ره) هستیم و انتقاداتی به مسئولان نظام و بعضاً به مقام معظم رهبری داشتند. آن‌ها از مقام معظم رهبری درخواست داشتند که انتخابات را باطل اعلام کنند. فتنه‌گران به دنبال شکستن قوانین بود؛ اما رهبر معظم انقلاب در مقابل درخواست‌ آن‌ها با دوراندیشی و درایت عمل کردند. مقام معظم رهبری جلسه‌ای با حضور نمایندگان، شورای نگهبان و وزارت کشور برپا کردند که در آن جلسه نماینده آن‌ها عدم تقلب را قبول کرد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان می‌تواند انتخابات را باطل کند. اما پیشنهاد دادند که شماری از صندوق‌ها را مجدد شمارش کنند در صورت وجود اشکال، تمام صندوق‌ها مجددا شمارش خواهد شد. باز هم فتنه‌گران زیر بار انجام این کار نرفتند. این امر نشان می‌دهد که با هدف ایجاد مشکل در اصل نظام به میدان آمده‌ بودند. اگر تصور کنیم که فتنه 88 براساس انتخابات شکل گرفت و یا براساس یک حادثه بوده، اشتباه است؛ زیرا اوباما در سخنانش به حمایت آشکار از میرحسین موسوی پرداخت.

سردار دکتر کارگر با بیان اینکه در جریان روند فتنه سال 88 انواع توهین به مقدسات توسط فتنه‌گران صورت گرفت، گفت: فتنه‌گران از آرمان‌های انقلاب دم می‌زدند اما در خلال این جریانات عکس امام (ره) را آتش زده، آرمان‌هایش را زیرپا گذاشته و علیه امام راحل و اصل ولایت فقیه شعار سر دادند. در روز عاشورا پای کوبی کرده و به مقدسات اساسی نظام اسلامی توهین کردند. فتنه 88 توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفت و توسط عواملشان در داخل کشور (ستون پنجم) اجرا شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ملت ایران را پیروز واقعی حماسه 9 دی دانست و تاکید کرد: خداوند در همه جا حضور دارد اما با وقایعی که رخ داد حضور خدا را بیش از پیش احساس کردیم. مردم در این روز به رهبری لبیک گفتند؛ زیرا می‌دانستند کسی که دلش برای اسلام و کشور می‌تپد، رهبری است. اگر شخصی در کشور مدعی شود که 9 دی را برنامه‌ریزی و هدایت کرده، دروغ گفته است؛ زیرا تنها خدا بود که قلوب مردم را تسخیر و هدایت کرد. یقین دارم که شهدا در فتنه 88 حضور موثری داشتند.

//////////

وی ادامه داد: امثال موسوی‌ و کروبی‌ ظلم بزرگی به نظام جمهوری اسلامی کردند. مقام معظم رهبری و نظام در مقابل خیانت و نامردی فتنه‌گران گذشت کردند. اگر امام (ره) در آن مقطع در قید حیات بودند، با شدت و جدیت بیشتری با این فتنه‌گران برخورد می‌کردند و قطع به یقین فتنه‌گران را سر جایشان می‌نشاندند.

سردار دکتر کارگر تصریح کرد: یکی از مسائل جهاد کبیر که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، اعتماد نکردن به دشمن است. هر کجا به دشمن اعتماد کردیم، دچار مشکل شدیم. دشمن در هر شرایطی دشمنی‌اش را می‌کند بنابراین ما همیشه باید در آماده‌باش کامل به سر ببریم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران را قدرتمند دانست و گفت: امروز افتخار می‌کنیم که توانستیم به سوریه، عراق، حزب الله لبنان، غزه و فلسطین کمک کنیم.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: مردم و مسئولان کشور همچون اعضای یک خانواده هستند که هر قدر با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشند، در مقابل تهدیدات خارجی متحد خواهند شد. سلایق مختلفی در داخل کشور وجود دارد و ما هم به آن‌ها احترام می‌گذاریم اما این افراد باید بدانند که این نظام ثمره خون شهدا است. برخی از مسئولان گویا انقلاب و روحیه انقلابی را فراموش کرده‌اند. زمانی که یک فرد مسئولیتی را می‌پذیرد، باید پاسدار خون شهدا و ارزش‌ها نیز باشد. خدا لعنت کند کسانی را که در فتنه 88 در میان مردم ابهام ایجاد کردند و باعث اختلاف شدند. این افراد به استکبار خدمت کردند. این‌که استکبار جهانی نسبت به نظام جسارت پیدا کرده، ثمره همین خیانت داخلی در فتنه 88 است.

//////////

وی با بیان اینکه هشت ماه دفاع در برابر فتنه‌گران سال 88 ادامه دفاع در دوران جنگ تحمیلی بود، افزود: ملت ایران پشت انقلاب و ولایت فقیه همچون هشت سال دوران دفاع مقدس ایستادند. در جریان فتنه غالب ریزش‌ها در مسئولان صورت گرفت و بیشتر رویش‌ها در مردم محقق شد. نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در این فتنه رو سفید بیرون آمدند زیرا بسیجی‌وار وارد میدان شدند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «ما یک بسیجی هستیم». بسیجی بودن بدان منظور نیست که حتما در سازمان بسیج ثبت نام کنیم بلکه باید روحیه و تفکر بسیجی داشته باشیم. مردم در دوران فتنه با روحیه بسیجی وارد میدان شدند زیرا قلوب مردم با اسلام، انقلاب و شهدا است.

سردار دکتر کارگر با اشاره به اینکه فتنه‌گران برای پشبرد اهدافشان نهایت استفاده از فضای مجازی را بردند، گفت: نظام جمهوری اسلامی نیز توانست با استفاده از همین حربه پاسخ کوبنده به دشمن بدهد. فتنه‌گران از روش‌های جنگ نرم، سخت و نیمه سخت (فعالیت‌های اطلاعاتی در مقابل جمهوری اسلامی) استفاده کردند. یکی از شگردهای دشمن در ایام فتنه بزرگ نشان دادن مشکلات داخلی بود. نام این فتنه را «کودتای آمریکایی- صهیونیستی» می‌گذاریم. امروزه سیاه‌نمایی و بزرگ جلوه دادن معضلات در کشور نیز می‌تواند فتنه جدیدی ایجاد کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بصیرت؛ ملت ایران را از فتنه 88 نجات داد. امام (ره) فرمودند که تا زمانی که بانگ «لا اله الا الله» بر جهان طنین نیفکنده، مبارزه ادامه دارد. از این رو مردم باید وحدت داشته و همیشه آماده باشند.

وی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی با تحریم روبرو بودیم؛ اما در تولید موشک، سلول‌های بنیادی، مسائل پزشکی و انرژی هسته‌ای پیشرفت چشم‌گیری داشتیم. در تمام این مدت دنیا در مقابلمان ایستاده بود. ما از تحریم نباید بترسیم بلکه باید از روزی که باورمان را از دست بدهیم هراس داشته باشیم. مردم «ما می‌توانیم» را به خوبی بلد هستند، مسئولان نیز باید یاد بگیرند تا خود را در مقابل دشمن نبازند؛ زیرا دشمن در هر حال به دنبال رخنه، توطئه و ایجاد فتنه است. فتنه‌گران نظام را به پرتگاه بردند و ظلم بزرگی در حق کشور کردند. زمان زیادی از فتنه 88 نگذشته است اما نمی‌دانم چطور برخی از مسئولان به دشمن اعتماد می‌کنند و چشم‌شان به دست دشمن و قطع‌نامه‌های آن‌ها است.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: دشمن زمانی از رخنه و توطئه ناامید می‌شود که در کشور وحدت داشته باشیم. ملت ایران رو به پیشرفت است؛ مسئولان این موضوع را باور کنند نه اینکه در مقابل دشمنان ضعف نشان دهند. افرادی که مسئولیت بر عهده می‌گیرند باید قدرتمند عمل کنند نه چشم امید به آمریکا، انگلیس و اروپا داشته باشند. قصد همکاری با تمام دنیا داریم اما نه با التماس. با تمام این اوصاف معتقدم که آینده نظام اسلامی درخشان است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امام فرمودند: «یک تار موی کوخ‌نشین‌ها را به هزار کاخ‌نشین‌ها نمی‌دهم»، گفت: فتنه 88 همچون امتحانی برای مسئولان بود؛ آن‌ها که درصد خلوص بالایی داشتند از این امتحان سر بلند بیرون آمدند و مابقی سرشکسته این آزمون شدند.

وی تاکید کرد: معتقدم که جوانان امروز از جوانان زمان انقلاب و دفاع مقدس بهتر هستند؛ زیرا امروز از زر و برق گذشته و برای دفاع از اسلام راهی سوریه می‌شوند. با استناد به این جوانان می‌گویم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند زیرا دست از پا خطا کند، سیلی محکمی از نظام و مردم خواهد خورد. از سوی دیگر ما باید پیروی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم؛ زیرا شرایطی که امروز به وجود آمده از شرایط دوران امام(ره) سخت‌تر است اما ایشان روسفید میدان شدند. با افتخار باید از رهبر انقلاب پیروی کنیم زیرا ایشان رزمنده، مبارزه انقلابی، جانباز و دانا به مسائل بصیری هستند.

//////////

سردار دکتر کارگر عنوان کرد: بصیرت و دشمن شناسی در حفظ اتحاد و جلوگیری از رخنه دشمن بسیار اهمیت دارد. در ایام فتنه 88 دشمن را نشناختیم. زمانی که جو غبارآلود باشد، تشخیص حق و باطل نیز از همدیگر دشوارتر می‌شود. تنها راه مقابله با این هوای غبارآلود، بصیرت‌افزایی است. این بصیرت مسئولیت مسئولان و علما را سنگین‌تر می‌کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حل مشکلات اقتصادی را راه مبارزه با فتنه دشمن دانست و گفت: امروز خدمت به عرصه فرهنگی راه مبارزه با استکبار جهانی و حل مشکلات است. اگر بتوانیم در داخل کشور این مشکلات را حل کنیم، هیچ موقع دشمن نمی‌تواند رخنه و یا شکافی ایجاد کند. به اعتقاد من، مسئولان در کنار اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مقاومتی را نیز در جامعه گسترش دهند. اقتصاد مقاومتی در گروی ترویج فرهنگ مقاومت است. اسلام دینی برای گذشتگان نیست، بلکه مبانی اسلام برای آیندگان نیز صدق می‌کند. مگر می‌شود دینی که به حتی کوچک‌ترین مسئله زندگی انسان در آن پرداخته به مسائل کلان جامعه بی‌توجه بوده باشد. در زندگی امروز مهم این است که الگوسازی اسلامی از تمامی فضاهای موجود در جامعه صورت گیرد. به عنوان مثال تهدید فضای مجازی را می‌توان با الگوسازی اسلامی به فرصتی بهینه تبدیل کرد.


منبع : دفاع پرس