تاریخ : 1395,یکشنبه 12 دي13:24
کد خبر : 51247 - سرویس خبری : ورزشی

گفت وگو باسرپرست تیم فوتسال جانبازان فارس

برگزاری یک اردوی رفاهی ورزشی برای ایثارگران مگر چقدر هزینه دارد؟


برگزاری یک اردوی رفاهی ورزشی برای ایثارگران مگر چقدر هزینه دارد؟

به عنوان یک فرزند شهید باید بگویم با این فیش های نجومی و اختلاس هایی که می شود برگزاری یک اردوی رفاهی ورزشی برای همسران شهدا و ایثارگران مگر چقدر هزینه بر دوش مسئولان خواهد گذاشت؟

معرفی

فاش نیوز - به عنوان یک فرزند شهید باید بگویم با این فیش های نجومی و اختلاس هایی که می شود برگزاری یک اردوی رفاهی ورزشی برای همسران شهدا و ایثارگران مگر چقدر هزینه بر دوش مسئولان خواهد گذاشت؟

به گزارش خبرنگاراعزامی، فاش نیوز "جواد سبوکی" که به عنوان سرپرست تیم فوتسال جانبازان قطع عضو استان فارس در مسابقات فوتسال شرکت کرده است در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات ورزشی برای جانبازان و گسترش و نهادینه کردن ورزش در بین آنهاخاطرنشان کرد: به نظر من حضور جانبازان در مسابقات ورزشی باعث افزایش روحیه آنها خواهد شد و کار خیلی پسندیده و نیکویی است.

وی ادامه داد: به عنوان فرزند شهید باید بگویم برگزاری این مسابقات علاوه بر ایجاد انگیزه در بین جانبازان، چه سالم تن و چه قطع عضو، شادابی خاصی برای آنها ایجاد می کند.

سبوکی یادآور شد: افرادی امثال من که نه جانباز و نه قطع عضو هستند در زندگی روزمره خود با مسائل و مشکلات گوناگونی مواجه هستند که برای رفع آنها انرژی و تکاپوی فراوانی لازم است، حال این مشکلات را در کنار افرادی بگذاریم که خودشان مشکلاتی دارند و قطع عضو هم هستند.

مربی تیم فوتسال استان فارس با اشاره به رشادت های جانبازان در دوران دفاع مقدس ادامه داد: این افراد به خاطر کشور به جبهه ها رفتند و شیمیایی و قطع عضو شدند و امروز اثرات آن رشادت ها را می بینیم که چگونه باعث ایجاد امنیت قابل قبولی در کشور ما شده است.

وی افزود: امروز در منطقه خاورمیانه مشاهده می کنیم که چگونه گروهی مانند داعش در کشورهایی که از نظر دفاعی در سطح پایینی قرار دارند رخنه کرده و مردم عراق و سوریه را به خاک سیاه نشانده اند و با مردم همانند برده رفتار می کنند.

سبوکی خاطرنشان کرد: ما باید برای یک لحظه خود را جای آنها بگذاریم آن وقت مشاهده خواهیم کرد که جانبازان ما اگر برای این کشور به جنگ نرفته بودند و بدن خود را در مقابل گلوله و توپ قرار نمی دادند امروز این آرامش و امنیت در کشور وجود نداشت.

مربی تیم فوتسال فارس اظهار داشت: متاسفانه در مقابل این فداکاری ها، فرهنگ ایثار و شهادت را فراموش می کنیم و دارد یادمان می رود گه ما یک زمانی در جنگ بودیم و باید به جوان هایمان یاد بدهیم چه خون هایی بخاطر امنیت و آسایش این کشور ریخته شده است.

این مربی جوان فوتسال جانبازان متذکر شد: در کشورهای اروپایی و غیر اروپایی دولت و مردم با افرادی که عضوی از بدن خود را در جنگ از دست داده اند با عزت و احترام برخورد می کنند و آنها از جایگاه و شأن بالایی در اجتماع برخوردارند.

وی بابیان مظلومیت همسران شهدا در جامعه کنونی تاکیدکرد: با توجه به بالا رفتن سن همسران شهدا و ایثارگران باید تدابیر جدیدی برای ایجاد راهکارهای رفاهی اندیشیده شود.

این فرزندشهید که 37 سال دارد و متأهل است باابراز گلایه از عدم توجه به جامعه ایثارگران کشور گفت: به عنوان یک فرزند شهید باید بگویم با این فیش های نجومی و اختلاس هایی که می شود برگزاری یک اردوی رفاهی ورزشی برای همسران شهدا و ایثارگران مگر چقدر هزینه بر دوش مسئولان خواهد گذاشت؟

وی در پایان متذکر شد: الحمدالله با درایت رهبر معظم انقلاب، خانواده معزز شهدا و ایثارگران به جایگاه واقعی خود دست خواهند یافت و استوار تر از گذشته راه تعالی و پیشرفت نظام اسلامی را ادامه خواهند داد.

 

در ادامه این گزارش، خبرنگار ما سراغ یکی از جانبازان حاضر در مسابقه رفت و با او به گفتگو پرداخت.

وی که خود را "علی اکبراکبری" جانباز 51 ساله قطع عضو معرفی کرد گفت: در سال 1366 در منطقه شرهانی به افتخار جانبازی نائل شدم و55درصد مجروحیت و قطع عضو از ناحیه دست راست هستم.
این ورزشکار ادامه داد:
در رشته فوتسال دارای 15 سال سابقه فعالیت ورزشی هستم و عضو تیم قطع عضو استان فارس هستم، فوتبال و فوتسال باید در ذات افراد باشد و افرادی که این ورزش را دوست دارند و به فعالیت درآن مشغولند حتی اگر قطع عضو باشند باز هم آن را دنبال خواهند کرد.


وی گفت: چون درمن زمینه فعالیت ورزشی فوتبال از دوران کودکی وجود داشت حتی با وجود مجروحیت، آن را ادامه دادم.
وی با اشاره به قوانین موجود در فوتسال جانبازان تصریح کرد: براساس قوانین، افراد قطع عضو از ناحیه دست، باید به عنوان دروازبان باشند و من هم به عنوان دروازبان تیم استان فارس در این مسابقات شرکت کرده ام.
این جانباز ورزشکارادامه داد: بالاخره فوتسال یک ورزش هیجانی است و افرادی که به آن علاقه دارند همچنان آن را ادامه می دهند چرا که به شادابی و روحیه اشخاص کمک می کند، برای دوستانی که قطع پا هستند شاید بازی فوتسال سخت باشد ولی چون علاقه دارند در این رشته فعالیت می کنند و بعضا برخی از دوستان عضو تیم ملی هم هستند.
ورزشکارجانباز 55 درصد اظهار داشت: تیم جانبازان استان فارس همیشه مدال آور و تیم بسیار خوبی بوده است و این موضوع انگیزه بیشتری به بچه ها می دهد.


اکبری جانباز ورزشکار استان فارس تاکید کرد: دوستان جانباز باید بخاطر روحیه خودشان هم که شده در یک رشته ورزشی فعالیت کنند تا به شادابی روح و روان شان کمک کند.
وی در پایان این گفت و گو متذکر شد: جانبازان باید در حد امکان در امر ورزش شرکت کنند چرا که ورزش مفرح است و به انسان روحیه و شادابی می دهد لذا برخی از مسئولان هنگام تماشای مسابقات جانبازان قطع عضو، اشک از چشمانشان جاری می شود اما بعد از ترک محل مسابقه  پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند.!

 

 


کد خبرنگار : 17