تاریخ : 1395,دوشنبه 13 دي20:29
کد خبر : 51294 - سرویس خبری : هنر

هنرمندان برای شهدا جلو بیایند!



هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهدا به میدان بیایند.

هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهدا به میدان بیایند

خبرگزاری آریا- قاسم ملکدار، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هر فردی باید تعهد و تخصص را یک جا در کنار هم داشته باشد زیرا افراد جامعه مانند دانه های تسبیح به یکدیگر وابسته هستند و موفقیت جامعه در گرو موفقیت افراد است.
به گزارش خبرگزاری آریا، وی با بیان سخنی از شهید چمران گفت: شهید چمران معتقد بود « کسی که عهده‎دار مقام و مسندی می‎شود ولی تخصص لازم برای مدیریت در آن مسند را ندارد، در واقع تعهد هم ندارد. زیرا انسان متعهد، هیچ‎گاه به خودش اجازه نمی‎دهد کاری را قبول کند که از علم و توانش خارج است».
قائم مقام بنیاد خراسان رضوی تصریح کرد: شایستگی به معنای «داشتن توانایی، مهارت، دانش، لیاقت و صلاحیت» است و در اصطلاح عامیانه به کار و حیطه شغلی فرد معنی می‏ یابد و هر کاری توانایی، مهارت و لیاقت ویژه ‏ای را می‏ طلبد و در مجموع صلاحیت و شایستگی فرد برای امر به عهده گرفته شده را می‏ رساند.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف در انتخاب شایسته‏ ترین‏ها باید به توانایی ها، شاخص های رفتاری، باورها، ویژگی های شخصیتی، بینش ها و مهارت های افراد توجه شود.
وی با بیان اینکه استانداردهای شایستگی مانند آموزش حرفه‏ ای، مهارت برجسته و ضروری، تعهد و برخورداری از ارزش های اخلاقی، باور، صبر و پشتکار به فرد «تخصصّ» می‏ دهد، اعلام کرد: تخصص یعنی هر کس کاری را انجام دهد که برای آن ساخته شده ‏است و همه استعداد، توان و تمرکز حواس خود را در رشته خاصی برای پیشبرد آن به کار ‏برد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید روش های نوین و به روز صورت گیرد به عنوان مثال برگزاری یادواره شهدا بستر مناسبی در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران الگویی برای همه جهانیان شده و بر ماست تا در انتشار و معرفی این رشادتها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان به نسل جدید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه هنرمندان برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان باید به میدان بیایند، تصریح کرد: هنرمندان با استفاده از شیوه های مختلف از جمله هنر نگارش، با قلم زیبا به تولید کتاب های کوتاه و خواندنی بپردازند و واقعیت های زندگی شهیدان را بدون اغراق و شیوا بیان کنند.
ملکدار تاکید کرد: تبیین روحیات و سبک زندگی شهیدان از ضروریات معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.