تاریخ : 1395,چهارشنبه 15 دي12:52
کد خبر : 51324 - سرویس خبری : ورزشی

دکتراسلام کریمی مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران :

سرمایه گذاری در ورزش جانبازان، سرمایه گذاری در توسعه سلامت است


سرمایه گذاری در ورزش جانبازان، سرمایه گذاری در توسعه سلامت است

مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری 12 دوره مسابقات قهرمانی جانبازان کشور باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه رقابت های ورزشی خبر داد.

فاش نیوز - مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری 12 دوره مسابقات قهرمانی جانبازان کشور باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه رقابت های ورزشی خبر داد.

دکتراسلام کریمی مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی فاش نیوز با بیان اهداف و برنامه های آینده خاطرنشان کرد:در واقع سرمایه گذاری کردن در بحث ورزش جانبازان و ایثارگران ، سرمایه گذاری در توسعه سلامت جامعه است و از این طریق می توان بسیاری از هزینه های مربوط به درمان و آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

وی کفت:از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 10 دوره از مسابقات قهرمانی کشور ویژه جانبازان و ایثارگران برگزار شده است و یک دوره مسابقات فوتسال قهرمانی دسته برتر جانبازان در هفته آینده و مسابقات بدمینتون، دارت و تنیس روی میز ویژه بانوان جانباز و همسران و دختران شاهد و ایثارگر که از 28 بهمن تا 2 اسفند در بهمن ماه در  مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تاکید کرد:هدف از برگزاری این مسابقات در عین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مجامع ورزشی ، ایجاد و توسعه سلامت جسمی و روانی جانبازان و ایثارگران است.

وی اضافه کرد:با توجه به تقاضای زیادی که از سوی جامعه هدف برای برگزاری برنامه های ورزشی با ان روبرو هستیم تمام سعی و تلاش ما بر این است تا با توجه به منابع و امکاناتی که در اختیار داریم گروه ها و رشته های مختلف ورزشی را در طول سال تحت پوشش قرار دهیم.

دکتر کریمی تاکید کرد:مسلما استمرار در برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانی کشور جانبازان و ایثارگران می تواند باعث رشد کیفی و فنی ورزشکاران و تیم های شرکت کننده در مسابقات شود و از لحاظ کمی نیز در آینده رشد بیشتری داشته باشیم

وی اضافه کرد:در حال حاضر با توجه به اینکه مسابقات ورزشی جانبازان و ایثارگران به صورت مستمر ادامه دارد شاهد رشد چشمگیر حضور ورزشکاران و تیم های ورزشی جامعه هدف در میادین و عرصه های ورزشی هستیم.

مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه های آینده بنیاد خاطر نشان کرد:چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برترجانباران کشور از 20 دی لغایت 26 دیماه در رامسر برگزار می شود.

دکتر کریمی اظهار داشت:در این دوره از مسابقات که 16 تیم برتر جانبازان کشور حضور دارند طی پنج روز رقابت فشرده و تنگاتنگ تیم های برتر و تیم های سقوط کننده لیگ یک کشور مشخص خواهند شد.

وی یادآور شد: مرحله مقدماتی در چهار گروه چهار تیمی برگزار می شود و ازهر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت.

همچنین در این مرحله 8 تیم صعود کننده به صورت حذفی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که در نهایت چهار تیم برتر بعد از انجام بازی ها ی نیمه نهایی بازی فینال و رده بندی را برگزار خواهند کرد.

دکتر کریمی در خصوص برگزاری دوره های ورزشی جانبازان خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 12 دوره ورزشی در رشته های گلبال (دسته دو)، بسکتبال با ویلچر، وزنه برداری، امادگی جسمانی قدرتی، دارت شنا، پینگ پنگ، فوتسال سالم تنان و قطع عضو و مسابقات بانوان (در رشته های ورزشی دارت، بدمینتون و تنیس روی میز)در سراسر کشور برگزار یا در حال برگزاری است.


کد خبرنگار : 17