تاریخ : 1395,چهارشنبه 15 دي17:04
کد خبر : 51340 - سرویس خبری : باغ بهشت

ازمیان مرگ ها شهادت را برگزیده ام



"به یاد شهید محمود قلی پور ساسانسرا"

سردار پاسدار شهید «حاج محمود قلی پور» سال 1332 در شیراز و در خانوده‌ای مذهبی از پدری گیلانی و مادری اصفهانی دیده به جهان گشود.

دوران خردسالی اش در شیراز سپری شد. او به علت شغل پدر که نظامی بود به همراه خانواده از شیراز به تهران عزیمت نمود و تحصیلات مقاطع ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت در تهران سپری کرد؛ تحصیلات مقطع دبیرستان را با توجه به هجرت خانواده از تهران به رشت در دبیرستان شهید بهشتی (فعلی) رشت به پایان رساند.

با ورود به سن جوانی از آنجا که شور آزادیخواهی و مبارزه با ظلم و بیداد در وجودش شعله می‌کشید، به صفوف مبارزان و انقلابیون علیه نظام جورستم پیوست.

او در جریان 8سال دفاع مقدس، رئیس ستاد لشکر ۱۶ پیاده قدس گیلان بود. حاج محمود همانند دیگر همرزمانش زیستن در این دار فانی برایش دلتنگ کننده و حزن آور بود، ساعاتی پس از شنیدن مژده و بشارت شهادت در عالم خواب از دوست و همرزمش شهید «میثم بیگلو» روح بلندش سبک بال و عاشق، بر فراز قله‌های کدو (محور عملیاتی کربلای دو) در حاج عمران قرار گرفت و بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن در تاریخ 1365.6.10 دعوت حق را لبیک گفت و در دیار  جانان رحل اقامت افکند و خدایش خونبهایش شد. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای تازه آباد در استان رشت به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت نامه شهید:

درد هر تیر و ترکش را تحمل می کنم ولى اندوه خمینى را هرگز، از میان رنگ ها رنگ سرخ را برگزیده‌ام و از میان مرگ ها شهادت را.

 بار خدایا! تورا سپاس می گویم که رهبر و مربى عظیم الشان از میان مردم برخواست و طاغوت را از بین برد و اسلام واقعى را براى امت به ارمغان آورد و ما را که فرسنگ ها با اسلام فاصله داشتیم نزدیک گردانید و حکومت الهى را در ایران و جهان به ثبت رسانید.

برادران وخواهران و اى امت مسلمان! قدردان نعمت الهى  باشید و همیشه شکر خدا را به جا آورید زیرا هرگاه ناشکرى کنید وکفران نعمت نمایید خداوند تمام نعمت ها را از شما خواهد گرفت و آن روز دیگر چاره‌اى ندارید و دیر است.