تاریخ : 1395,شنبه 18 دي13:38
کد خبر : 51359 - سرویس خبری : ورزشی

فتح " قله دلا " توسط جانباز «امان اله پور»


فتح

گروه کوهنوردی هامون شوشتر به همراه پدیده کوهنوردی کشور جانباز سرافراز قطع عضو "امین امان اله پور" در روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ در اولین اردوی آمادگی خود برای صعود به ارتفاعات خارج از کشور که در سال آینده انجام خواهد شد، موفق به فتح "قله دلا" به ارتفاع ۲۱۸۵ متری در شهرستان مسجد سلیمان بخش اندیکا روستای شلال شد.

فاش نیوز - گروه کوهنوردی هامون شوشتر به همراه پدیده کوهنوردی کشور جانباز سرافراز قطع عضو "امین امان اله پور" در روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ در اولین اردوی آمادگی خود برای صعود به ارتفاعات خارج از کشور که در سال آینده انجام خواهد شد، موفق به فتح "قله دلا" به ارتفاع ۲۱۸۵ متری در شهرستان مسجد سلیمان بخش اندیکا روستای شلال شد.

به گزارش فاش نیوز، این جانباز در سال ۱۳۹۴ موفق به فتح قله آرارات در کشور ترکیه و همچنین چند قله در داخل کشور شد که پس از آسیب دیدگی که برایش رُخ داد با همت و پیگیری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان "آقای فرجیان" و همچنین سردار "سهراب گیلانی"نماینده شهرستان شوشتر در مجلس شورای اسلامی تحت درمان قرار گرفت و دراولین اردوپس از بهبودی موفق به قتح قله دلا گردید.

به گفته "قناد"سرپرست تیم  و همچنین "مختاربند" مربی وی، وضع عمومی این جانباز بهتر شده و در حال تمرینات منظم است که با عنایت خدا و کمک مسئولین موانع سرراه برطرف خواهد شد و شاهد فتح قله های بیشتر خواهیم بود و شعار«معلولیت محدودیت نیست» جانباز امان اله پور، انشالله تحقق پیدا خواهد کرد.

همچنین این جانباز ضمن تشکر از اعضای تیم اعلام کرد درصورت حمایت مسئولین در دومین اردوی کوهنوردی که درتاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۴ در ارتفاعات تهران برگزارخواهد شد، قله توچال را فتح خواهد کرد.


کد خبرنگار : 17