تاریخ : 1395,یکشنبه 19 دي19:48
کد خبر : 51399 - سرویس خبری : اخبار

دکتر غلامرضا عباسپور معاونت بهداشت و درمان بنیادشهید و امورایثارگران :

امسال کسری بودجه نخواهیم داشت


امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

نشست خبری معاونت بهداشت و درمان بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور اصحاب رسانه برگزارشد

نشست خبری معاونت بهداشت و درمان  بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور اصحاب رسانه برگزارشد

به گزارش فاش نیوز در این نشست خبری دکتر غلامرضا عباسپور معاونت بهداشت و درمان بنیادشهید و امورایثارگران در خصوص فعالیتهای این معاونت مطالبی را بیان داشتند و به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.

وی در ابتدا گفت:  اصلی ترین هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که  باید سرلوحه همه زمینه ها قرار گیرد و این فرهنگ نشات یافته از قیام عاشورای امام  حسین(ع) است که اگر به درستی لحاظ شود بسیاری از تهاجمات اقتصادی و فرهنگی و تهدیدات نظامی و تحریمهای بین المللی در کشور اثری نخواهد داشت.

وی افزود: یکی از راههای ترویج ایثار و شهادت در ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان و بازماندگان  آنان است که باید بکوشیم با ارایه خدمات مناسب این فرهنگ را توسعه دهیم.

 معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید در این خصوص متدکر  شد: یکی از اصلی ترین نیاز هرجامعه بشری بحث درمان و مدیریت درمان کشوری است. مشکلات درمانی جامعه هدف با توجه به صدمات جسمی و روحی ایثارگران ما که نشات یافته از مجاهدات و جانبازی آنان است و دربنیاد شهید هم به آن توجه بسیاری شده است، دربحث درمان، بنیاد شهید چند سیاست اساسی را دنبال می کند: رعایت قوانین، عدم تصدی گری، رضایتمندی گروه هدف، عدالت در خدمات، استفاده از ظرفیتهای ملی وصرف بهینه بودجه است که با اجرای این سیاستها ما به هدف خود که ارتقای سطح سلامت جامعه ایثارگری است دست پیدا خواهیم کرد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید تصریح کرد: جانبازان شیمیایی در مجموع 63هزارو800نفر شامل جانبازان شدید، متوسط و خفیف هستند و دوگروه جانبازان گردنی و جانباز نخاعی هم داریم.

 وی با اشاره به هرم خدمات درمانی به ایثارگران بیمه همگانی و بیمه تکمیلی بیشترین حجم جمعیتی و پس از آن پایش سلامت جانبازان و والدین شهدا، کلینیک تخصصی و اعزام به استانها، کلینیکهای فوق تخصصی و استفاده از متخصصین خارجی و در مرحله آخر اعزام درمانی جانبازان به خارج از کشور در کمترین حجم جمعیتی قرار دارند.

دکترعباسپور درارتباط با سوال خبرنگار فاش نیوز مبنی بر شرایط سخت و ویژه جانبازان نخاعی که عموما با مشکلات درمانی بسیاری به بیمارستانهای زیرنظر بنیادشهید مراجعه می نمایند و گاها با آن وضعیت اورژانسی و حاد پذیرش نمی شوند نیز گفت: گاها تخت خالی وجود ندارد و از طرفی ما به همه بیمارستانهای طرف قراردادمان اعلام کرده ایم که جانبازان را پذیرش نمایند. این عزیزان می توانند به دیگر بیمارستانهای طرف قرارداد بنیاد شهید مراجعه نمایند و از خدمات آنها استفاده نمایند.

وی در خصوص خدمات بیمه  در یکسال گذشته نیز متذکرشد: هزار نفراز والدین شهدا و سایرین خدمات مراقبت و پرستاری گرفتند و دو میلیون نفر از خدمات آزمایشگاه استفاده کرده اند که این تنها بخشی از خدمات ما بوده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید اظهار داشت: عده از پزشکان برای معالجه به منازل می‌روند و  بیماران در صورت نیاز به کلینیک های تخصصی و در مرحله بعد به کلینیک های فوق تخصصی ارجاع داده میشوند که در این کلینیک ها گروهی از پزشکان در مورد بیمار مشورت می‌کنند و درصورت عدم نتیجه گیری از خارج پزشک مورد نیاز را دعوت می‌کنیم.
عباسپور بیان داشت: ما کل نیاز یک بیمار را اعم از عمومی و تخصصی در خدماتمان لحاظ کردیم و بیش از 80 درصد در نظر سنجی سال 1394 دانشگاه تهران از ارائه این خدمات راضی بودند.

وی در خصوص جانبازانی که در شهرستانهایی مثل سردشت حضور دارند گفت: ما هر سال تیم تخصصی به این مناطق اعزام میکنیم و پایش سلامت را نیز انجام دادیم و مرحله دوم آن را نیز درحال حاضر برای جانبازان قطع نخاعی  درحال انجام است.

معاون بهداشت و درمان وی درباره وضعیت جانبازان اعصاب و روان نیز گفت: جانبازان اعصاب روان نیز 7000 نفرشان در وضعیت شدید هستند که نیاز به درمان ویژه دارند. خدماتی که به این عزیزان داده میشود چند کار است. بیماری آنها مزمن است و باید به صورت متداوم در حال درمان باشند. به این جهت یک شبکه آموزشی برای خانواده ها گذاشتیم مانند تاب آوری، شناخت و آشنایی بیماری و اخیرا نیز اموزش شادکامی گذاشته ایم.

وی افزود: ما ده بیمارستان روان پزشکی داریم که ٩ درصد آن را بنیاد مدیریت میکند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود درخصوص تعیین درصد جانبازی نیز گفت: آیین نامه تعیین درصد با استفاده از تجارب بین المللی و همکاری سه دستگاه وزارت دفاع، ستاد نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران نوشته شده است که میزان از کارافتادگی افراد را مشخص می‌کند. تعیین درصد جانبازی پیش از سال 1372 موقت بوده است و ما از همه کسانی که در آن زمان درصد جانبازی گرفتند درخواست کردیم که مجددا برای گرفتن درصد قطعی خود مراجعه کنند.

دکتر عباسپور در ارتباط با جانبازان مدافع حرم عنوان کرد: مدافعان حرم و خانواده‌های آن‌ها برای ما همانند جانبازان دفاع مقدس و خانواده‌هایشان هستند و همانند آنان نیز خدمات دریافت می‌کنند.

وی در خاتمه نیز یادآورشد: با توجه به تمهیداتی که دولت اندیشیده امسال کسری بودجه نخواهیم داشت.


کد خبرنگار : 17