تاریخ : 1395,چهارشنبه 22 دي15:35
کد خبر : 51440 - سرویس خبری : اخبار

حرف های شاعر انقلابی عدالتخواهی که شلاق خورد و زندانی شد


حرف های شاعر انقلابی عدالتخواهی که شلاق خورد و زندانی شد

اولش باور نمی کردم به اینجا برسد. پرونده به جایی رسیده بود که دیگر پیش نمی رفت. می بایست به زندان بیفتم تا...

اولش باور نمی کردم به اینجا برسد. پرونده به جایی رسیده بود که دیگر پیش نمی رفت. می بایست به زندان بیفتم تا...

بخش هایی از صحبت های منصور نظری در دیدار اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه به همراه جمعی از دوستان:



بعضی بچه ها می گفتند کسایی که با شما کار می کنند این ها همه نابود شدند. این بنده خدایی که من رفتم ازش کپی بگیرم؛ جاساز مواد مخدر کردند توی ماشینش و گرفتنش و انفصال از خدمات دولت بهش دادند و با شلاق از دادگستری بیرونش کردند.

بخاطر اینکه نفع خاصی در پرونده نمی بردم اولش هرکسی درباره ابعاد پرونده جویا می شد می پرسید سمت شما در این پرونده چیست؟ پاسخم هیچ بود و همینطور زمان زیادی برای توضیح ابعاد پرونده می گذاشتم. این دفعه هم که دو تا از بازرس ها آمدند و صحبت کردیم، می پرسیدند که شما چی گرفتی؟ گفتم که من چیزی نگرفتم. می گفت امکان ندارد. گربه برای رضای خدا موش نمی گیرد. همیشه فکر می کردند یک شخص دیگری پشت پرونده هست و همین خیلی برایشان ابهام ایجاد کرده بود.

فقط اراده خدا بود. من اگر از همان روز اول خودم بودم اصلا کار را رها می کردم. روز های اول می ترسیدم. برایم احضاریه آمد. رفتم آنجا و برایم وثیقه 50 میلیون تومانی گذاشتند. کیفر خواست صادر شد و...
شاید بعضی شب ها خوابم نمی برد. فکر می کردم اگر من به زندان بروم زن و بچه ام چه می شوند؟ بعد کم کم دیگر هر موقع که گیر می افتادم یک قرآن داشتم و تفأل می زدم و بلااستثنا هر چه می زدم جوابش می آمد. دیگر به آن یقین رسیدم که اگر زن و بچه ام هم  لطمه می دیدند کوتاه نمی آمدم چون می دانستم که احقاق حق می خواهد بشود. دیگر بعد از آن دوستان و بچه ها هم بعد مثل جنود الهی پیدا شدند و کار را اصلا از دست ما گرفتند.

انقلاب را باید جنبش های دانشجویی پیش ببرند چون شور انقلابی - به گفته آقا باید نگاه انقلابی داشت - در دانشجوها هست بنابراین از انقلاب با نگاه انقلابی باید محافظت کنند. چون هرچه سن بالاتر برود شاید آن شور انقلابی کاسته شود.

نباید بگذاریم انقلاب طبق وصیت امام خمینی به دست نااهلان بیفتد که متاسفانه افتاده. ما هر چه سنگر به سنگر عقب نشستیم آدم هایی که به دنبال پست و مقام و دنیا هستند همینجور سنگرها را یکی یکی گرفتند. این شده است که الان فساد در کشور ریشه دوانه و مردم هم دارند می بینند و می فهمند. درکشان بالا رفته و نمی شود سرشان کلاه گذاشت.

گفتنی است از منصور نظری در جشنواره مردمی فیلم عمار تجلیل شد.



کد خبرنگار : 23