تاریخ : 1395,چهارشنبه 22 دي15:21
کد خبر : 51451 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

وقتی درست کار نمی کنید...!



ایرج رحمانیان ۶۵ %- وقتی به یه مجروح جنگی نگفتن بخاطر عمل جراحی ناشی از جنگ، تو برو خرج کن بعدا" بیا حساب کن... وقت حساب هم نگفتن چرا فلان بیمارستان بستری شدی و یا چرا داروی خارجی مصرف کردی و محل زندگیش رو از یه منطقه صنعتی و کارگری به جای آروم منتقل کردید یا خودروی مناسب بهش دادید یا وقتی با خانواده اش میره بیرون که دلش باز بشه، بچه اش ایراد خرید گرفت شرمنده اون نشد.

 وقتی رفتید درب خونه ایثارگران گفتید چه مشکلی دارید؟ وقتی اونقدر به وضعیت معیشت ایثارگران رسیدید که بچه ایثارگران از بچه های یه مشت رانت خوار و مفسد اقتصادی در بدنه دولت بهتر زندگی کرد... وقتی مردم مشکلات جامعه را بخاطر بزرگنمایی بنیاد مبنی بر خرج بالای ایثارگران ندانستند... وقتی یه کارمند که زمان جنگ بچه ای بیشتر نبوده متوجه نباشه زندگیش مدیون آسیب دیدگان در جنگ است و تا فهمید شخص مجروح هست شخصا کارش را انجام دهد... تا زمانی که مسئولی صندلی ریاست خودش رو مدیون ایثارگران نداند... تا وقتی که بعداز گذشت ۳ دهه از اتمام جنگ مشکل درمان و مسکن و رفاه و آسایش یک ایثارگر و خانواده آن برطرف نشده باشد و صدها مورد دیگر که از گفتن آن معذوریم حل نشود، چطور مسولان دولتی و بنیاد از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می گویند؟

 وقتی ایثار و فداکاری یک رزمنده با مجروحیتی که در پی داشته تبدیل به فاجعه در زندگی آن شده به جای افتخار به آن این فرهنگ را که فقط نامی از آن مونده است را به چه کسانی می خواهیم انتقال دهیم؟ اگر ایثار و شهادت باعث درماندگی یک عده مظلوم شود که فقط بخاطر یک تصمیم که آن هم فداکاری و از خودگذشتگی برای کشور و مردم و پایداری نطام جمهوری اسلامی بوده و الان همان ها حق اینها را با بهانه های مختلف پایمال می کنند، به راستی دریافت کنندگان فرهنگ ایثار و شهادت که فقط در حد یک نظریه است چه کسانی هستند؟

 انسان ها ذاتا" سودگرا هستند و به دنبال چیزی می روند که جنبه مالی داشته باشد. مگر می شود این فرهنگ را به قول خودتان در حد یک حرف نگه داشت و با شعار و صحبت مردم را آماده فداکاری از کشور کرد؟! برگزاری چند جلسه با حضور ایثارگران و مسئولین بنیاد و تشریح معانی آن و عدم نتیجه مثبت و تاثیر گذار به معنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیست و این کار زمانی نتیجه بخش است که همه مشکلات ایثارگران حل شده باشد و این کار فرهنگی با برنامه ریزی صحیح انجام شود به نظر میرسه همه کارها در کشور ما به صورت معکوس و از آخر به اول باید صورت بگیرد و تابع هیچ نظم خاصی نیست.


کد خبرنگار : 20