تاریخ : 1395,جمعه 24 دي14:54
کد خبر : 51481 - سرویس خبری : استان ها

یادواره شهدای عرفه و کربلای ۵ در ارومیه



یادواره شهدای عرفه و عملیات کربلای ۵ در ارومیه برگزار شد

شهدای عرفه ارومیه

یادواره شهدای عرفه و ۷۶ شهید عملیات کربلای ۵ در ارومیه برگزار شد.

  به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل ارشاد استان، مهدی ستوده مدیرکل بنیاد شهید استان، مسعود مجرد مدیرکل صدا و سیمای استان و جمعی از دیگر از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی یادواره شهدای عرفه و 76 شهید عملیات کربلای 5 در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد.

 این مراسم با همکاری سپاه شهدا آذربایجان غربی، ستاد برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی، صدا و سیمای استان، بنیاد شهید و ایثارگران استان، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، شهرداری ارومیه و هیئت ثارالله ارومیه و با حضور گسترده جوانان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و با شرکت رزمندگان حاضر در صحنه‌های دفاع مقدس برگزار شد.

 در این یادواره حسین غفاری رزمنده و نویسنده دفاع مقدس و جمع‌آوری کننده بسیاری از خاطرات شهدا و رزمندگان دوران جنگ به ذکر خاطره و مستنداتی از این دوران پرداخت.

یعقوب صمدلویی از دیگر رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز به خاطره‌گویی از ایام جنگ و روزهای عملیات کربلای 5 پرداخت و پاسداشت یاد و نام شهدای عرفه و سردار شهید احمد کاظمی پرداخت.

به گزارش تسنیم در عملیات کربلای 5 که توفیقات زیادی به همراه داشت 76 شهید از شهر به فیض شهادت نائل آمدند.

در حادثه سقوط هواپیمای حامل سردار شهید احمد کاظمی در ارومیه نیز شهیدان اسدی، کروندی، رشادی، یزدانی، مهتدی، سلیمانی، شاهمرادی(حنیف)، آذین پور، الهامی نژاد و بصیری به لقاء الله پیوستند که مجلس بزرگداشت این شهدا نیز همزمان با شهدای عملیات کربلای 5 برگزار شد.

انتهای پیام/