تاریخ : 1395,یکشنبه 03 بهمن20:10
کد خبر : 51597 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

اظهار امیدواری جالب یک نماینده مجلس!


اظهار امیدواری جالب یک نماینده مجلس!

نماینده ایثارگر مجلس اظهار امیدواری کرد که حداقل یک سوم از مصوبات مجلس درباره ایثارگران اجرایی شود!

فاش نیوز-  نماینده ایثارگر مجلس اظهار امیدواری کرد که حداقل یک سوم از مصوبات مجلس درباره ایثارگران اجرایی شود!

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حق ایثارگران خیلی کوتاهی کردیم و در این موضوع شکی نیست، گفت: امیدوارم حداقل یک سوم ازهمین مصوباتی را که در مجلس تصویب کردیم اجرایی شود.

نماینده مردم خمینی شهردرمجلس شورای اسلامی افزود: این که ما حق ایثارگران را 37 سال است نداده ایم شکی نیست اما نباید از آنها استفاده ابزاری کنیم.

وی با انتقاد از تبلیغات رسانه ای در مورد مصوبات مربوط به ایثارگران در لایحه برنامه ششم به خاطره ای از دیدار خود با یک هیئت ویتنامی اشاره کرد و اظهار داشت: چندی قبل یک هیئت بلند پایه ویتنامی به مجلس شورای اسلامی آمده بود و بنده  و یکی از دوستان با آنها دیدار داشتیم و در این دیداردر مورد ایثارگران و جانبازان کشورمان توضیح دادیم و در مورد ایثارگران ویتنامی از آنها سووال کردیم که آنها گفتند که اساس ما کمونیسم و سوسیالیسم است و عملا" کاری به ایثارگر وغیره ایثارگرنداریم، اما برای افراد وخانواده هایی که در جنگ ویتنام صدمه و خسارت دیده بودند تسهیلات ویژه ای ازهمان روز اول در نظر گرفته شده است که تا به امروز دغدغه  و نگرانی نداشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: آنها توضیح دادند که معضلاتی از قبیل مسکن و کار را برای رزمندگان خود حل کرده اند، اما متاسفانه ما راه را کج رفتیم.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: حالا چیزی که من می خواهم بگویم این است که وقتی می خواهیم کاری بکنیم نباید آبروی ایثارگران را در معرض فروش قرار بدهیم  و کاری را که می دانیم نمی کنیم را به عنوان شعار سر بدهیم.

ابطحی خاطر نشان کرد: این عمل موجب می شود که یک عده
در جامعه ایثارگران و خانواده های آنها را سیبل خود قرار دهند و بگویند که شما از انقلاب بردید و خوردید، در حالی که این موضوع مصداق همان ضرب المثل معروف است که می گوید «آش نخورده و دهان سوخته» و اعتراض من هم به همین موضوع است.

نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت، پرهیز از شعار گرایی از سوی مسئولان  و نمایندگان مجلس را مورد تاکید قرار داد و افزود: حداقل یکی دوتا کارعملی انجام دهید ویا به طور مثال در زمینه معضل مسکن ایثارگران بگوید این تعداد واحد در مسکن مهراضافه است وآنها را به رزمندگان معسری که مسکن ندارند بدهید.

ابطحی که به عنوان یک نماینده ایثارگر درکارنامه خود نمایندگی چند دوره از مجلس را دارد با انتقاد از برخی از مصوبات در زمینه ایثارگران ادامه داد: مثلا در یکی از مصوبات می گوید کارشناس حقوقی دفاتر اسناد رسمی می تواند پرونده وکالت بدون رعایت شرط سنی بگیرد یعنی اینکه یک نفر که 80 سالش است بیاید الان دفتر اسناد رسمی بزند؛ در حالی که این کارعملی نیست و چرا با مردم شوخی می کنید.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خطاب به برخی از دولتمردان یادآور شد: چرا می خواهید فقط عوامفریبی کنید و رای بدست آورید و از شانه ایثارگران بالا بروید، در حالی که حرف من این است که نباید از ایثارگران استفاده ابزاری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از برخی از کمبودها و برآورده نشدن مطالبات جامعه هدف تاکید کرد: ما در حق ایثارگران خیلی کوتاهی کردیم و در این موضوع شکی نیست، امیدوارم حداقل یک سوم ازهمین مصوباتی را که در مجلس تصویب کردیم اجرایی شود.

ابطحی در پایان درپاسخ به این سوال که آیا با حجیم شدن بدنه لایحه برنامه پنج ساله ششم کشور، مصوبات مجلس قابلیت اجرایی خواهد داشت تصریح کرد:حجیم شدن لایحه توسعه برنامه ششم به معنی این است که صورت مسئله را می خواهیم پاک کنیم یعنی آن قدرشلوغ کاری می کنیم وآنقدر جای تفسیر از قوانین را باز می گذاریم تا نتواند اجرایی شود واین کارمبنای خیانت به ایثارگران است.


کد خبرنگار : 18