تاریخ : 1395,شنبه 09 بهمن14:55
کد خبر : 51715 - سرویس خبری : باغ بهشت

کمترین کار برای مستفیض شدن ازعنایت شهدا، زنده نگه داشتن یاد آنهاست


کمترین کار برای مستفیض شدن ازعنایت شهدا، زنده نگه داشتن یاد آنهاست

جعفری از اهواز

آن فرو ریخته گلهای پریشان در باد

کز می ناب الهی همه مدهوشانند

نامشان زمزمه نیمه مستان باد

تا نگویند که از یاد فراموشانند

«وقت آن است؛ ما که وارثان خون ها هستیم و بازماندگان جوانان و شهدای به خون خفته هستیم، از پای ننشینیم تا فداکاری آنها را به ثمر برسانیم. امام خمینی »

در عظمت مقام جهادگران راه خدا همین بس که پاداش های این دنیایی قادر به ایفای حق شایسته آنان نبود و خداوند متعال خودش وعده داد اجر آنها را تمام و کمال پرداخت خواهد کرد. « و من أوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم .»

مبارزه با دشمنان خدا، حرکت در راه خدا و جانفشانی کردن به راه او  مصداق فرمایش ان تنصرالله است. بنابراین این قبیل حرکتها دارای قداستی است که با عقل مادی انسان قابل ارزیابی نیست. طبق فرموده پیامبراکرم (ص) یکی از شیوه های پاداش دهی خداوند به شهدا آن است که آنان از چنان مقامی برخودار می شوند که می توانند هفتاد هزار نفر از خاندان و همسایگان خود را شفاعت کنند تا آنجا که دو همسایه با هم به نزاع می افتند کدام تن به او نزدیکتر بوده است تا بیشتر از فیض شفاعت شهید بهره مند شود. « مستدرک الوسایل ج11، ص20»

بر این اساس کمترین کار برای مستفیض شدن از مقام توجه و عنایت شهدا، زنده نگه داشتن یاد و نام آنها در جامعه است. هر چند که تا به امروز خیلی ها با سوء استفاده کردن از نام شهدا در پی کسب عنوان و مقامی برای خود هستند.

و چه دور اندیش بود آن پیر سفر کرده به حالِ امروز همان بعضی ها که فرمود: چه غافلند دنیاپرستان و بی خبران که ارزش شهادت را در صحیفه های طبیعی جستجو می کنند و وصف آن را در سروده ها و شعرها می جویند و در کشف آن از هنر تخیل و کتاب تعقل مدد می خواهند و حاشا که حل این معما جز به عشق میسر نمی شود که به ملت ما آسان شده است . ( صحیفه نور ، ج 20، ص196). حتی ایشان در جایی دیگر بیان می کنند: چطور انسان متاثر نباشد از اشخاصی که قدرتمندی خودشان را در خون شهیدان ما می بیند !؟ (همان ، ج 13 ، ص440)

با این حال هستند  بی شمار انسانهایی که در راه نشر آرمانها و یاد شهدا هدفشان فقط و فقط کسب رضایت خدا و تقرب و تمسک به مقام معنوی شهداست. خواهر "عدالت پناه" از جمله کسانی است که در عین گمنامی تصاویر مزار "شهدای گمنام هیئت رزمندگان کرج "را به واسطه این حقیر برای سایت ارسال کرده است تا بی هیچ ادعا و شائبه ای قدمی در راه زنده نگه داشتن یاد شهدا برداشته باشد. اینک ضمن تشکر از اقدام ارزنده ایشان از خداوند متعال خواستارم توجهات معنوی و مقام شفاعت آنها را در حق تنها فرزند سفر کرده اش « میثم » عزیز عنایت فرماید و او را همنشین شهدا گرداند.

همچنین نام همه ما، بخصوص این مادر صبور را در دفتر ارادتمندان واقعی و مخلص شهدا برای برخورداری از شفاعت آنها محفوظ بدارد.  آمین یا رب العالمین

گزارش: جعفری (ازاهواز)
 


کد خبرنگار : 17