تاریخ : 1395,پنجشنبه 07 بهمن12:22
کد خبر : 51716 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گلف، قطعه ای از بهشت


گلف، قطعه ای از بهشت

گلف، ساختمانی است در اطراف شهر اهواز که برای اکثر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نامی آشنا دارد . آن ساختمان ، بالای یک تپه است که برای ورود به آنجا...

فاش نیوز - گلف ، ساختمانی است در اطراف شهر اهواز که برای اکثر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نامی آشنا دارد . آن ساختمان ، بالای یک تپه است که برای ورود به آنجا یا باید از طریق پله های سنگی بالا رفت یا اینکه از سمت جاده ای باریک و با سربالایی سخت . اطراف ساختمان نیز فضای سبز با درختان بلند پوشیده شده است .

قبل از آغاز جنگ این ساختمان محل تفریح و خوشگذرانی کارمندان و کارکنان آمریکایی شاغل در شرکت نفت بود . اما بعد از پیروزی انقلاب ، طولی نکشید که در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی ، یعنی روز هفتم سال 1359 ، به قدوم متبرک باغیرت ترین جوانان تربیت شده مکتب حسینی  و با کلام عاشورایی امام راحل ، چنان ابهتی یافت که نامش را به "پایگاه منتظران شهادت " تغییر دادند .

این ساختمان از یک راهروی باریکی ساخته شده بود که درب فلزی اتاق های متعددی به آن باز می شد . آن روزهای آتش و خون ، فرماندهان سپاهی ، ارتشی و بسیجی به محض ورود به اهواز راهی گلف می شدند تا برای اطلاع از آخرین اخبار جنگ در آنجا با هم تبادل نظر و مشورت کنند . به همین دلیل امروز گلف را به عنوان "مغز متفکر جنگ" می شناسند . البته در همین مکان نیروهای رزمنده نیز آموزش می دیدند ، سازماندهی می شدند و بعد دسته دسته به مناطق عملیاتی جنوب حرکت می کردند .

در کتابی به نام "گلف ، قطعه ای از بهشت " درباره روند شکل گیری و نحوه سازماندهی هایی که فرماندهان برای نیروها داشتند به طور مفصل شرح داده شده است . در این کتاب نام شهید حسن باقری به عنوان یکی از اولین فرماندهان جوانی که نگاه دوراندیشانه ای به جنگ داشت ، می درخشد . امروز پایگاه منتظران شهادت به قرارگاه کربلا تغییر نام یافته و در ردیف آثار ملی دفاع مقدس جای گرفته است . خلاصه آنکه ساختمان گلف محلی است که باید یکبار هم که شده آن را دید و از میان راهروهایش عبور کرد تا عطر دل انگیز و خوشبوی نفس های شهدا وجودت را پر کند و ببینی با چشم دلت ، ایثار بی بدیل جوانانی را که چگونه با دست خالی در مقابل دشمنان سراپا مسلح ایستادند تا کیان و ناموس نظام اسلامی از گزند و آسیب اجانب محفوظ بماند و ما در سایه جانفشانی های آنها با عزت و آرامش زندگی کنیم .

گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 17