تاریخ : 1395,پنجشنبه 07 بهمن19:03
کد خبر : 51728 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

کمیسیون ماده 16 به نفع کیست؟



محمد شعبانی- کمیسیون ماده ۱۶ یک مرجع شبه قضایی و قانونی با ساختاری معیوب همچون تمامی مراجع شبه قضایی دیگر است. مانند هیات حل اختلاف مالیاتی، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و ... متاسفانه هیات های حل اختلاف یا کمیسیون های شبه قضایی که معمولا در همان محل دستگاه های مربوط هم تشکیل می شوند ، قریب به اتفاق به نفع دستگاه مربوط که در اینجا بنیاد شهید است، رای خواهند داد و این از ضعف های کمیسیون ماده ۱۶ هم می باشد و اگر قرار است حرمت جانبازان و ایثارگران رعایت و حق آنان پاس داشته شود، می بایست که تدابیری برای اصلاح ساختار این کمیسیون شبه قضایی اتخاذ نمایند.

 از آنجایی که اعضای این کمیسیون ها حق الزحمه ی شرکت در جلسات کمیسیون را از همان دستگاه دریافت می نمایند، به نحوی استقلال خود را از دست داده و بی طرفی را به کنار می نهند و جانب دستگاهی را می گیرند که دستمزدشان را از او دریافت می کنند.
من شکایتی را از جانب مادرم (که دارای تمام مدارک پزشکی همزمان شیمیایی و سابقه ی بستری یک ماهه در بیمارستان امیرالمومنین یزد می باشد!!!) به طرفیت بنیاد در دیوان عدالت طرح نمودم که متاسفانه پس از صدور رای بدوی بر مبنای ادعای کذب بنیاد شهرستان و نهایتا پس از دو ۲ سال انتظار بیهوده، تازه قاضی مربوطه فهمیده که این رای قانونی نبوده و باید در کمیسیون ماده 16 طرح گردد. لذا پرونده را به کمیسیون مذکور فرستاده اند و دیگر هیچ امیدی به نتیجه عادلانه نیست.
چنانچه راهی برای همکاری سراغ داشته باشید ممنون خواهم بود که از طریق ایمیل شخصی مرا برای احقاق حق مادر مصدوم و پیرم یاری فرمایید.
با سپاس
شعبانی  دکترای برنامه ریزی شهری


کد خبرنگار : 20