تاریخ : 1395,یکشنبه 10 بهمن13:56
کد خبر : 51766 - سرویس خبری : سلامت

توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد صورت گرفت:

برگزاری طرح پایش سلامت جانبازان خوزستانی


برگزاری طرح پایش سلامت جانبازان خوزستانی

درآستانه فرا رسیدن ایام یوم الله دهه فجر، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طرح پایش سلامت جانبازان استان خوزستان با مشکلات عضلانی – عصبی و اسکلتی به اجرا درآمد.

جعفری از اهواز

فاش نیوز - درآستانه فرا رسیدن ایام یوم الله دهه فجر، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طرح پایش سلامت جانبازان استان خوزستان با مشکلات عضلانی – عصبی و اسکلتی به اجرا درآمد. 

به گزارش خبرنگارما، دکتر "امیر کریمی" مسئول گروه های خاص در معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درباره هدف از اجرای این طرح گفت: هدف ما این است در طی این مدت مشکلات عصبی – عضلانی و اسکلتی جانبازان استان خوزستان را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: این طرح از سه سال پیش در 15 استان کشور برگزار شده است و استان خوزستان پنجمین استانی است که امسال طرح فوق الذکر را در آن به اجرا درآورده ایم، بنابراین جانبازان معزز از نظر متخصص داخلی، روانپزشکی و ارتوپدی مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر جانبازی مشکل ارتز داشته باشد، وسیله کمکی برای اندام مشکل دار در همین جا برایش ساخته می شود درغیر اینصورت با اندازه گیری های دقیق آن وسیله درمرکز توانبخشی تهران تهیه شده و بعددر اینجا به جانباز تحویل داده می شود تا بدین طریق مشکل رفت و آمد عزیزان حل یا کمتر می شود.

دکتر کریمی بابیان اینکه: ما با همکاری معاونت بهداشت و درمان استانها و مرکز مطالعات و پژوهشهای بنیاد و بهداشت و درمان گروه های خاص، قصد داریم از وضعیت سلامت جسمی و روانی جانبازان علی الخصوص جانبازانی که درصد از کارافتادگی آنها زیر 25 درصد است فایل مخصوصی تهیه کنیم، افزود:  بعد از پایش و آگاهی از وضعیت فعلی آنها اگر نیاز به مداخله درمانی و توان بخشی بود راهکارهای درمانی را ارائه می دهیم، علاوه برآن از اطلاعاتی که بدست می آید در طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی استفاده کرده و در سالهای آتی برای این عزیزان برنامه ریزی هایی خواهیم داشت.

شایان ذکر است، در اولین روز برگزاری این طرح، خبرنگار ما با
پزشکان و کارشناسان مجربی از پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی بنیاد تهران، هلال احمر، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپیست، ارتز پروتز و روانپزشکی گفت و گوهایی صورت داد.


 


کد خبرنگار : 17