تاریخ : 1395,شنبه 16 بهمن19:55
کد خبر : 51775 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سهمیه کنکور جانبازان زیر 25درصد اجرایی می شود


سهمیه کنکور جانبازان زیر 25درصد اجرایی می شود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن مصوبه سهمیه دانشگاهی جانبازان زیر 25 درصد در سال اینده خبر داد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن مصوبه سهمیه دانشگاهی جانبازان زیر 25 درصد در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "غلامرضا شرفی" نماینده ایثارگر و جانباز 50 درصد مجلس دهم در گفتگویی با خبرنگار ما درپاسخ به این سوال که آیا سهمیه دانشگاهی جانبازان زیر 25 درصد در کنکور 96 لحاظ خواهد شد، با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: سهمیه ورود به دانشگاه جانبازان زیر 25درصد و رزمندگان با شش ماه سابقه حضور در دفاع مقدس طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در کنکور سال96 دز صورت تائید شورای نگهبان لحاظ خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص درصد جانبازی و مدت زمان حضور درجبهه به عنوان ملاک در نظر گرفته شده است که به ازای هر ماه یک درصد محاسبه می شود و طبق برنامه ششم آنها می توانند از این امتیاز برای راهیابی به دانشگاه استفاده کنند.

برنامه ششم توسعه

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با برنامه ششم توسعه باید بگویم که این برنامه یکی از افتخارات مجلس و نظام و نزدیک ترین آن به سطح زندگی مردم است، چرا که در آن زندگی مردم آنطورکه هست دیده شده و کفِ کار ملاک و سنگ محک برنامه ریزی بوده است.

نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نمونه آن مصوباتی است که در خصوص ارائه خدمات به ایثارگران و خانواده شهدا در نظر گرفته شده است.

شرفی با بیان اینکه امیدواریم درسال اول برنامه (سال 96) با بدست آوردن منابع مالی و پشتیبانی بتوانیم این مصوبات را به طور تمام و کمال به اجرا در بیاوریم اظهارداشت: طبق برنامه سنواتی پنج ساله که اجرای آن بردولت فرض شده است باید در زمان مقرر بتوانیم با راندمان مناسب و درصد پیش بینی شده مصوبات اجرایی شود.

بودجه 96

عضو کمیسیون تلفیق مجلس دهم یادآور شد: درخصوص لایحه بودجه 96 که در حال حاضر در مجلس به آن رسیدگی می شود تقریبا بسیاری از مواد آن از جمله دو ماده مرتبط با ایثارگران در راستای اهداف نظام دربرنامه ششم توسعه کشوراست.

رزمندگان معسر

نماینده ایثارگر خوزستان درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در خصوص برنامه ششم توسعه باید بگویم یکی از افتخارات آن لحاظ کردن بحث کمک به رزمندگان و ایثارگران معسر است و جانبازانی که دچارمحدودیت های فیزیکی هستند و توانایی یک زندگی عادی را ندارند را در بر می گیرد وشامل پرداخت حداقل دو سوم حقوق اداره کار می شود.


کد خبرنگار : 18