تاریخ : 1395,چهارشنبه 13 بهمن14:53
کد خبر : 51813 - سرویس خبری : باغ بهشت

سرباز ارمنی وظیفه شناس



"به یاد شهید ادیک نرسسیان"

شهید «ادیک نرسسیان»، در سال 1339 در تهران متولد شد. او تحصیلات ابتدائی و راهنمایی خود را در مدرسه «تونیان» گذرانده و پس از پایان دوره دوم متوسطه در دبیرستان «طوماسیان»، در رشته ریاضی فیزیک، فارغ التحصیل گردید.

وی پس از شرکت در امتحانات کنکور سراسری همان سال، در دو رشته الکترونیک (دانشگاه شیراز) و برق (دانشگاه تهران) پذیرفته گردید. با شروع جنگ تحمیلی و تعطیلی دانشگاه ها، پس از دو ترم تحصیل در دانشگاه، تصمیم به کار گرفته و به عنوان دبیر در مدرسه راهنمایی «سوقومونیان»، مشغول به کار گشت. بعد از پنج سال تدریس و بازگشایی دانشگاه ها و اعلام سازمان آموزش عالی مبنی بر ادامه تحصیل دانشجویان، با وجود اصرار والدین، وی خدمت مقدس سربازی را انتخاب نمود.

او پس از طی دوره آموزشی در پادگان «افسریه» به جبهه «سرپل ذهاب» قصرشیرین منتقل شد. در محل خدمت، معاون گروه خود بود. در خلال مرخصی پانزده روزه، مراسم نامزدی «ادیک» نیز برگزار گردید.

روز اول مهر ماه بود که بعد از مرخصی به جبهه ها بازگشت. در پنجمین روز مهر «ادیک» پس از حدود 18 ماه خدمت به شهادت رسید و صبح هشتم مهر سال 1362 نیز پیکرش بازگشت و بعدازظهر همان روز نیز او را به خاک سپردند. هنگام مراسم مخصوص مذهبی، اسقف اعظم ارامنه تهران، مرحوم خلیفه «آرداک مانوکیان» به مادر شهید متذکر گردید که شهید متعلق به همه ملت بوده و تمام مردم می‌توانند در مراسم تشییع جنازه شهید شرکت کنند.

مقام معظم رهبری، «حضرت آیت الله خامنه ای» با حضور مبارک خویش در منزل شهید از خانواده ایشان دیدار داشته و خانواده شهید «ادیک نرسسیان» را مورد دلجویی و تفقد قرار داده اند.