تاریخ : 1395,چهارشنبه 13 بهمن15:03
کد خبر : 51815 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

دادگاه عالی نیجریه بار دیگر خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی شد



خبرگزاری فارس: دادگاه عالی نیجریه بار دیگر خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسرش شد

دادگاه عالی فدرال در ابوجا بار دیگر به وزارت اطلاعات و امنیت ملی نیجریه (DSS) اعلام کرد که سریعا «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دادگاه عالی فدرال در ابوجا ضمن درخواست آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسزش «زینة ابراهیم»، طی دستوری به پلیس خواستار انتقال آنها به مکانی امن برای زندگی شد.

پایگاه «بانوراما الشرق‌الأوسط» با اعلام این خبر افزود که در تاریخ 2 دسامبر 2016 نیز دادگاه عالی فدرال از وزارت اطلاعات نیجریه خواسته بود تا شیخ زکزاکی و اعضای خانواده وی را آزاد کنند.

شیخ زکزاکی در دسامبر 2015 توسط نیروهای وزارت اطلاعات نیجریه و پس از قتل جمعی از شیعیان این کشور بازداشت شد و تا کنون در زندان بسر می‌برد.

دادگاه همچنین در نامه‌ای به وزارت اطلاعات هشدار داد که اگر «ابراهیم ادریس» رئیس پلیس (IGP) و «أبوبکر مالامی» دادستان فدرال (AGF) از دستور دادگاه برای آزادی شیخ زکزاکی سرپیچی کنند در آن صورت به نقض دستور دادگاه متهم و محکوم می‌شوند.

بنابر این گزارش، قرار بود شیخ زکزاکی و همسرش در روز 20 ژانویه (1 بهمن) بنا به دستور دادگاه مذکور آزاد شوند اما وزارت اطلاعات نیجریه از اجرای این حکم امتناع کرد.