تاریخ : 1395,یکشنبه 17 بهمن13:16
کد خبر : 51876 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

شیعیان سالروز آزادسازی نبل و الزهرا را جشن گرفتند



ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در شمال سوریه، نخستین سالروز آزاد شدن این دو شهرک از حلقه محاصره تروریست‌ها را جشن گرفتند.

ساکنان نبل و الزهرا نخستین سالروز آزادسازی شهرک‌های خود را جشن گرفتند. به گزارش پایگاه اینترنتی «الوقت»، در این جشن هزاران نفر شرکت کردند و تصاویر امام‌خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و پرچم ایران در کنار تصاویر «بشار اسد»، و سیدحسن نصرالله و پرچم‌های سوریه و مقاومت به چشم می‌خورد. این دو شهرک حدود 60هزار نفر جمعیت دارند.
سال گذشته در چنین روزهایی، دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در استان «حلب» طی عملیات مشترک ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، از محاصره تروریست‌ها خارج شده است. نبل و الزهرا به مدت حدود چهار سال در محاصره قرار داشت.
سخنرانان جشن‌های روز جمعه، ایستادگی مردم دو شهرک خصوصاً پیران، زنان و کودکان در برابر تروریست‌‌ها را ستودند و اعلام کردند که شکست محاصره این دو شهرک، ابهت دروغین آمریکا، ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی را شکست و موجب زمینه‌سازی شرایط برای آزادی شهر «حلب» شد.
در سال 2012، زمانی که تروریست‌ها بر مناطق وسیعی از شمال سوریه و استان حلب مسلط شدند، اهالی دو شهرک نبل و الزهرا از همکاری با تروریست‌ها و پذیرش آنها سر باز زدند. همین سیاست را ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در استان شمالی «ادلب» نیز در پیش گرفته‌اند و ساکنان این دو شهرک هنوز تحت محاصره تروریست‌ها قرار دارند.
شهرک‌های نبل و الزهرا که در شمال شهر حلب و در 30 کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد، 15 بهمن سال گذشته در عملیات ارتش سوریه و مقاومت، از محاصره تروریست‌ها خارج شد.