تاریخ : 1395,دوشنبه 18 بهمن19:30
کد خبر : 51901 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

با هدف ارائه آثار فرهنگی فاخر

نمایشگاه "رویش دوباره" در دهه فجر افتتاح شد


نمایشگاه

نمایشگاه "رویش دوباره" با هدف ارائه دستاوردهای فرهنگی و هنری نخبگان شاهد و ایثارگر در موزه شهدا در تهران برگزار شد.

فاش نیوز - افتتاح نمایشگاه "رویش دوباره"  با هدف ارائه دستاوردهای فرهنگی و هنری نخبگان شاهد و ایثارگر در موزه شهدا در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "رویش دوباره" با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یوم الله 22 بهمن یک روز استثنایی ذز تاریخ و به تعبیر حضرت امام(ره)انفجار نور بود.

وی افزود: انقلاب به معنی دگرگونی است و در حالی که قبل از انقلاب برخی دین و دینداری را مایه عقب ماندگی می دانستند اما امام(ره)  انقلاب کرد و خاندان منحوس پهلوی را با تفکراتشان به زباله دان تاریخ انداخت.

وی خطاب به نخبگان خاطرنشان کرد: اکنون 38 سال است که از پیروزی انقلاب می گذرد و  تاکنون توطئه های زیادی برای براندازی نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اما روحیه ایثار و فداکاری که پدارن شما و بعد آن شما دارید همه این توطئه ها را خنثی کرده است.

 وی با اشاره به  عملکرد دولت یازدهم و اقدامات بنیاد شهید در چند سال گذشته یادآورشد: جامعه هدف از 4هزارنفر طی سه سال اخیر به بیش از 7هزار نفر رسیده است.

در این نمایشگاه که به همت مرکز دانش پژوهان  و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران برپاشده  است 120 اثر از 22هنرمند در 16گرایش و 7 رشته عکاسی، خوشنویسی، نقاشی رنگ روغن و آبرنگ،  گرافیک، صنایع دستی و هنرهای تجسمی   تا 21بهمن ماه از 9صبح تا 16 عصر به معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

 

در حاشیه مراسم

* برنامه افتتاحیه نمایشگاه  ساعت 10صبح بود اما خیل عظیم عکاسان که از ساعتی قبل از شروع برنامه حضور یافته بودند و از خلوتی نمایشگاه استفاده  و با خیال راحت کار خود را آغاز کرده اند توجه حاضران را به خود جلب می کرد.

* خبرنگاران رسانه ها  گروهی نیز به همراه نخبگان هنری در سالن برپایی همایش حضور داشتند و در این میان دوستداران هنر نیز بخشی از  میهمانان را تشکیل می دادند.

* کلیپ هایی از ایثارگری رزمندگان 8سال دفاع مقدس و لحظات پرکشیدن آنان همراه با نماهنگ های متناسب با دهه فجرانقلاب اسلامی بر روی پرده نمایش داده شد.

* برنامه با صوت دلنشین قاری ممتاز و بین المللی قرآن برادر جانباز "حاج ولی پوراحمد" و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و پس از خیرمقدم  اسکندر یارنسب مدیرکل تبلیغات بنیادشهید به حاضرین، شعرخوانی یک نخبه ادبی فرزند شهید توجه حاضرین را به خود جلب کرد.

* دکترکمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نیز خلاصه ای از عملکرد این مرکز را برای حاضرین بیان کرد.

* اجرای موسیقی تک نوازی و نی نوازی فرزند شهید و جانباز نیز از برنامه های جانبی این نمایشگاه بود.

* ناصر تقی زاده هنرمند نقاش حوزه دفاع مقدس و از جانبازان یک پاقطع در نمایشگاه حضور  داشت.


کد خبرنگار : 17