تاریخ : 1395,سه شنبه 19 بهمن19:09
کد خبر : 51940 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

باشرف، مستاجر می مانم!



محسن ناطق- هنگامی که قانونی وضع میشود همگی موظف به اطاعت از آن قانون هستیم. مسئله اینجاست که قانون توسط مجلس تصویب می شود و آیین نامه اجرایی را به بنیاد واگذار می کنند لذا بنیاد مجبور است طوری برنامه ریزی کند که یقه خودش گیر نباشد و شرایط بانک نیز تامین شود لذا شرایط سختی قرار میدهد که امروز بنده و شما با آن شرایط شوار مواجه هستیم.

 بنده مستاجر و تا اکنون از هیچگونه تسهیلات مسکن استفاده نکردم واجد شرایط اولویت اول دریافت وام خرید 85 میلیون تومن مسکن هستم اما پس از مراجعه به بنیاد متوجه شدم باید 85 میلیون تومن آورده داشته باشم یعنی باید منزلی 15 سال ساخت خریداری کنم که 170 میلیون تومن ارزش کارشناس بانک داشته باشد.

 هر طور فکر کردم تمام عمرم میلیاردها تومن سهمیه و اعتبار از زیر دستم توزیع کردم اما کوچک ترین نگاه و فکر خطایی نکردم درحالیکه مسئولان اعتماد کامل داشتند باید آخر عمری تقوا و پاکی را رها کنم تا با زد و بند و افتادن به حرام و نزول و غیره بتوانم وام 85 میلیون را جذب کنم. هرگز آخرتم را برای 85 میلیون دنیای دون از دست نخواهم داد و با توکل به حق تعالی وحفظ تقوا به لطف و فضل الهی همانطور که تمام عمر با چند مجروحیت مستاجری را تحمل کردیم همچنان به لطف الهی امیدوار خواهم ماند.

 طبق قانون میبایست وام ساخت بعلاوه یک قطعه زمین صد متری به قمیت منطقه ای به جانباز بالای 25 درصد تخصیص شود اما زمین را حذف کردند و بجای زمین جانباز مجبور است 85 میلیون تومن آورده داشته باشد تا شرایط بانک مهیا شود.

 اگر فردی 85 میلیون تومن داشت که مستاجر نبود از سوی دیگر دولت تدبیر و امید طرح مسکن مهر را به بیراهه کشاند و تعدادی مصوبه داخلی را بر ضد قوانین تعاون مصوب مجلس را به تعاونی های مسکن مهر داد تا اینطور خلاف قانون مصوب مجلس پوست اعضای مسکن مهر را پس از نه سال و نیم انتظار و محرومیت از کلیه تسهیلات دولتی بسوزانند. پس از پرداخت 32 میلیون تومن هنوز می گویند پول زور بده و اقساط وام را پرداخت کن در حالی که هنوز خانه ای تحویل نشده است.

 جالب است که همانجا تعدادی واحد انبوه ساز وجود دارد که بدون عضویت و بدون نه ماه و نیم انتظار و بدون محرومیت از سایر تسهیلات دولتی خانه را ده میلیون تومن ارزان تر از تعاونی های مسکن مهر تحویل میدهند اما از رو نمی روند و به بهانه های واهی پول زور می خواهند!!!
طرح مسکن مهر مزخرف نبود لیکن در تدبیر و امید واهی و فساد اینطور مزخرف شد.
خودشان می دانند که مردم می دانند !!


کد خبرنگار : 20