تاریخ : 1395,سه شنبه 19 بهمن19:36
کد خبر : 51943 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

چرا شوهرم نتواند تحت تکفل من باشد!؟



همسر جانباز زیر 25%- همسرم جانباز زیر25% ارتش است. با 24 ماه حضور در جبهه و کارت ایثار، بیکار و فاقد هرگونه درآمد و بازنشستگی. مخارج منزل توسط خودم که کارمند هستم تامین می شود. برای اینکه همسرم تحت تکفلم قرار بگیرد به سازمان تامین اجتماعی رفتم. پاسخ این بود. بعد از 60 سالگی می توانید همسرتان را تحت تکفل قرار بدهید و یا اینکه از کمیسیون کار افتادگی تامین اجتماعی رای دریافت کنید که هیچ کدام فعلا محقق نشده است .

 ایشان به دایره معسرین ارتش مراجعه کردند و از سال 92 پرونده شان هم تکمیل شده ( نامه از بنیاد مبنی بر عدم دریافت حقوق - بازکردن حساب در بانک سپه و....) ولیکن چند وقت پیش که پیگیری کردند. پاسخ این بود چون همسرتان حقوق بگیر است به شما تعلق نمی گیرد!

 حال سئوال این است: چرا در مواقع مورد نیاز قانون شرع اسلام را دلیل قرار داده و می گویند مرد سرپرست خانوار محسوب می شود و تامین معاش و مسکن به عهده مردان است؟ و اتفاقا" از همین قانون شرع، سازمان تامین اجتماعی و سایر بیمه، نهایت استفاده را می برد و حق و حقوق زنان شاغل را نادیده می گیرد و در صورت فوت یک زن کارمند با وجود ده ها سال پرداخت حق بیمه هیچ حقوقی برای همسرش برقرار نمی کند!

 و اما چرا ارتش، قانون شرع اسلام را نادیده می گیرد و با وجود اطمینان کامل از شرایط جانبازان ارتش به دلیل دارا بودن درآمد از سوی همسران جانبازان، آنها را از حق و حقوق قانونی محروم می کند.

آیا بهتر نیست علاج واقعه قبل از وقوع انجام شود و با افزایش توانایی همه جانبازان در حفظ و تحکیم خانواده اقدام شود.


کد خبرنگار : 20