تاریخ : 1395,یکشنبه 24 بهمن17:35
کد خبر : 51983 - سرویس خبری : اخبار

اقدام عجیب رئیس بنیاد بناب در ارائه آمار شفاف ایثارگران!


اقدام عجیب رئیس بنیاد بناب در ارائه آمار شفاف ایثارگران!

رئیس بنیاد بناب در اقدامی شفاف سازانه، نادر در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمار کامل ایثارگران این شهرستان را اعلام کرد.

فاش نیوز -  رئیس بنیاد بناب در اقدامی شفاف سازانه، نادر در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمار کامل ایثارگران این شهرستان را اعلام کرد.

با ارائه گزارش از وضعیت آمار شهدای شهرستان بناب گفت: این شهرستان در طول انقلاب ۳۷۰شهید به انقلاب هدیه داده است، که از این تعداد ۴شهید انقلاب در راهپیمایی‌ها و ۳شهید در بمباران‌های جنگ که در شهرستان‌های هم‌جوار بودن شهید شده‌اند، ۳ تن از این ۳۷۰شهید بانوانی بودند که به مرتبه عالی شهادت رسیدند، و تعداد۷ شهید جاویدالاثر نیز به وطن خود هدیه داده‌ایم

رئیس بنیاد شهید بناب در گفت و گویی، با ارائه گزارش از وضعیت آمار شهدای شهرستان بناب اعلام کرد: این شهرستان در طول انقلاب ۳۷۰شهید به انقلاب هدیه داده است، که از این تعداد ۴شهید انقلاب در راهپیمایی‌ها و ۳شهید در بمباران‌های جنگ که در شهرستان‌های هم‌جوار بودن شهید شده‌اند، ۳ تن از این ۳۷۰شهید بانوانی بودند که به مرتبه عالی شهادت رسیدند، و تعداد۷ شهید جاویدالاثر نیز به وطن خود هدیه داده‌ایم

محمد فتحی زاده همچنین در اشاره به تعداد خانواده‌های این شهدا، گفت: از این تعداد شهدا فقط ۶۵پدر و ۱۵۱ مادر شهید در قید حیات می‌باشند و از این تعداد ۵خانواده وجود دارد که دو فرزندشان به شهادت رسیده است.

وی در ادامه با ذکر تعداد جانبازان شهر بناب گفت: در شهرستان بناب جانباز نخاعی نداریم، ولی پنج نفر از جانبازانمان قطع اندام و یا ۷۰درصد هستند و ۳۲۵ جانباز ۲۵ درصد به بالا و ۵۴۱جانباز پایین ۲۵درصد در این شهرستان وجود دارند.

رئیس بنیاد شهید بناب در پاسخ به سؤالی در رابطه با حقوق دریافتی جانبازان، گفت: متاسفانه در پرداخت حقوق جانبازان کوتاهی شده است، که سخت می شود آن را جبران کرد، چه از طرف دولت و چه از طرف ما ملت.

وی افزود: هیچ جانباز شاغلی از بنیاد شهید و دولت مبلغی به‌عنوان حقوق، حتی به مقدار کم هم دریافت نمی‌کند، متأسفانه در میان مردم شایعاتی در رابطه با دریافت حقوق کلان توسط جانبازان مستخدم به وجود آمده است که می گویند هم حقوق شغلش را می گیرد هم حقوق جانبازی، ولی این حقیقت ندارد و اکثر جانبازان چه در ادارات و چه در بازار که مشغول کار و تأمین درآمدهای خودشان هستند تنها درآمدشان همان حقوق اداره ای است که در آن مشغول هستند، و جانبازانی که از سواد کافی برای اشتغال برخوردار نبودند و اکنون بیکار می‌باشند هم به میزان بسیار کمی به‌عنوان کمک‌ معیشت از بنیاد دریافت می‌کنند که آن‌هم شامل تعداد محدودی از جانبازان می شود.

فتحی زاده در ادامه با تأیید وجود جانبازان ثبت نشده در سیستم اظهار کرد: کسانی هستند که در زمان جنگ جراحت پیدا کرده بودند و پس‌ازآن اقدام به دریافت درصد جانبازی نکرده‌اند، و اکنون می‌خواهند درصد جانبازی خود را اخذ کنند، گفتنی است این امکان در صورتی ممکن است که از طرف بنیاد شهید شهرستان به استان و مرکز اعزام این عزیزان نامه داده شود و از محل اعزام نیز نامه به محل جراحت و درمان در زمان جنگ داده می‌شود و سپس با مدارکی که در دست دارند می‌توانند به گروه پزشکی معرفی‌شده و کارت خود را دریافت نمایند.

وی در انتقاد از تبعیض میان جانبازان ۲۵درصد به بالا و ۲۵درصد به پایین، اذعان داشت: متأسفانه حد و حدودی برای ارائه خدمات به جانبازان در نظر گرفته‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تفاوت میان جانبازان درصد بالاتر و پایین‌تر است، که این نیز باعث ناراحتی همه ماست. این گروه از جانبازان می گویند تقصیر ما چیست که بیشتر جراحت نداریم؟ بارها گفته‌اند مگر ما مانند هم‌رزمانمان که درصد بیشتری دارند جان خود را سپر نکرده‌ایم؟ هیچ جوابی نمی‌توانیم پیدا کنیم، جز سکوت.

رئیس بنیاد بناب خاطرنشان کرد: بارها دراین‌باره با مقامات بالاتر مکاتبه داشته‌ایم تا به این عزیزان نیز توجه شود، ولی تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ایم و بارها لایحه‌هایی دراین‌باره به مجلس رسیده و رد شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز دو لایحه از شورای نگهبان به مجلس رفته است که امیدواریم قوانین نسبت به جانبازان اصلاح گردد، ولی همچنان برای این لایحه هم امید چندانی نیست، چراکه بارها ما را دست‌خالی بازگردانده‌اند.

فتحی زاده از وجود ۸۰ آزاده در این شهرستان خبر داد و گفت: آزاده هایی که در جنگ اسیر نیروهای بعثی شده بودند، اکثراً پس از بازگشت از عراق به تحصیلات خود، با تشویقات بنیاد شهید ادامه دادند و اکنون مستخدم ادارات شهرستان هستند و کسانی هم که ادامه تحصیل نداده بودند اکنون از بازاریان و صنعت گران موفق شهر هستند که این امر باعث افتخار ماست.


کد خبرنگار : 23